دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده رئیس مرکز خدمات در جمع طلاب آبیک و آوج

رئیس اداره امور استان‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مدرک‌گرایی با روح طلبگی در تضاد است، گفت: حضرت زهرا (س) یک الگوی واقعی در ولایتمداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدی، در راستای نوزدهمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات، به نمایندگی از رئیس مرکز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران شهرستان‌های آبیک و بوئین‌زهرا حاضر شد و از تلاش مسئولان، اساتید و طلاب ممتاز قدردانی کرد.

رئیس اداره امور استان‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این دیدارها ضمن اشاره به نوزدهمین سفر استانی رئیس مرکز خدمات اظهار داشت: سعی ما این است تا در طول این سفر در تمام حوزه‌های علمیه استان حاضر شویم و از نزدیک مشکلات حوزه‌های علمیه را بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدی به 26 سال فعالیت مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: این مرکز در سال 70 توسط معظم رهبری با هدف کاهش مشکلات طلاب و روحانیون برای پرداختن به امور حوزوی خود ازجمله، تحصیل، تبلیغ و تدریس تأسیس شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، ضمن تسلیت این روز تصریح کرد: عجز مردم در شناخت شخصیت حضرت زهرا (س)، دلیل نام‌گذاری ایشان به نام «فاطمه» عنوان‌شده است.

رئیس اداره امور استان‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در بیان مقام حضرت زهرا (س) به حدیث کساء اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) نه‌تنها در بحث همسر داری و تربیت فرزندان، بلکه در ولایت مداری نیز یک الگوی واقعی است.

وی وظیفه خواهران طلبه را اسوه قرار دادن حضرت زهرا (س) در جامعه دانست و افزود: حضرت زهرا (س) هم برای زنان و هم برای مردان جامعه ما یک الگو است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدی تصریح کرد: رویکرد تحصیل در حوزه‌های علمیه مدرک‌گرایی نیست، بلکه طلبه باید با هدف تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام به علم‌آموزی بپردازد.

وی وظیفه طلاب را زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) معرفی و تأکید کرد: ما باید ببینیم حضرت ولی‌عصر (عج) از ما چه می‌خواهد چراکه رفتار بر اساس خواست دل اشتباه بزرگی است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha