دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار محمدباقر قالیباف

حوزه/ از پست و جایگاهی که خداوند در جامعه اسلامی در اختیار مسئولان و مدیران قرار می‌دهد باید برای خدمت‌رسانی بیشتر استفاده را کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار محمدباقر قالیباف که در دفتر این  معظم له برگزار شد، اظهار داشتند: از پست و جایگاهی که خداوند در جامعه اسلامی در اختیار مسئولان و مدیران قرار می‌دهد باید برای خدمت‌رسانی بیشتر استفاده کرد.

ایشان با اشاره به اهمیت به‌کارگیری از ظرفیت و توان‌های موجود در وجود افراد در خدمت‌رسانی بیشتر افزودند: در دنیا هر انسانی در حد توان می‌تواند فعالیت کند،  اما بحث مهم این است که چگونه این توانایی‌ها پیاده می‌شود، لذا خداوند متعال وظیفه مراجع وعلما را در راهنمایی مسئولین قرار داده است.

معظم له با تأکید بر ماندگاری آثار خیر فرد در جامعه گفتند:  معصوم (ع)می‌فرماید انسان رفتنی است، اما عمل اوست که ماندنی است و بعداً آیندگان می‌آیند نظر می‌دهند و عملکرد انسان را می‌سنجند که اهل‌بیت(ع) آمده‌اند که این مطلب را به ما تفهیم کنند که طوری عمل کنید که بعدازاین که از میان مردم رفتید، برای شما دعا و طلب مغفرت کنند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی  با اشاره به خدمات ارزنده شهردار سابق تهران عنوان کرد: اگر می‌شد در بین مسئولین افراد دارای صلاحیت در مسئولیت باقی بمانند بسیار بهتر بود که در برخی موارد متأسفانه انگیزه‌ها متفاوت است خوشبختانه کارنامه آقای قالیباف با خدمت به جنوب شهری‌ها عجین شده است.

ایشان ادامه دادند: در ابتدا مهم‌ترین مسئله این است که نیتمان را درست کنیم، بدین معنی که برای رضای خدا و خدمت به مردم کارکنیم،آرزوی ما برای مسئولینی که پیش ما می‌آیند این است که اکثریت مردم نسبت به آن‌ها راضی باشند که افتخار سند فعالیت‌های شما این است که وقتی از مردم نظرسنجی می‌کنیم، بفهمیم که آن‌ها از عملکرد شما راضی هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: در روز قیامت خداوند از ما بازخواست خواهد کرد که در دوران مسئولیتمان چه‌کارهایی انجام دادیم، از شما استدعا می‌کنم که در مسئولیت‌های بعدتان طوری عمل کنید که عملکرد گذشته‌تان را وسیله تجربه قرار دهید تا ضعف‌هایی که وجود داشت از بین برود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha