دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه در بین طلاب مدرسه علمیه تاکستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: اگر بخواهیم از انقلاب حفاظت کنیم باید آن را درست بشناسیم، ولی متأسفانه از این جهت ضعیف هستیم و به درستی عظمت انقلاب را نشناخته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، در مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر در مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی تاکستان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: از خداوند مسئلت می‌کنیم که ما را جزو پاسداران اصلی این معجزه قرن و میراث حضرت امام(ره) قرار دهد.

وی با بیان اینکه به هر مقدار که یک چیزی را بشناسیم و ارزشش را درک کنیم به همان مقدار برای حفاظت از آن تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم از انقلاب حفاظت کنیم باید آن را درست بشناسیم ولی متأسفانه از این جهت ضعیف هستیم و به درستی عظمت انقلاب را نشناخته‌ایم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ابراز داشت: طلاب عزیزی که دوران انقلاب را درک نکرده‌اند حتماً باید تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مطالعه کنند تا متوجه شوند ایران در چه وضعی بود و بعد چه اتفاقی افتاد.

وی با اشاره به اینکه کسی باور نمی‌کرد مردم ایران با دست خالی پیروز شوند گفت: دولت‌های شرقی و غربی از شاه حمایت می‌کردند و مردم ایران هیچ پناهی نداشتند ولی با رهبری امام(ره) و با ایمان قلبی، توانستند دشمن تا دندان مسلح را ساقط کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: شب 22 بهمن در ایران حکومت نظام اعلام شد و سردمداران رژیم طاغوت تصمیم گرفته بودند قتل و عام به راه بیندازند، عده‌ای می‌گفتند اگر مردم به خیابان‌ها بیایند کشتار صورت می‌گیرد ولی امام(ره) فرمودند که همه مردم به خیابان‌ها بیایند و این حضور مردم باعث شد که یکی پس از دیگری سنگرها را از دشمن بگیرند.

وی بیان کرد: وقتی سران رژیم طاغوت را دستگیر کردند متوجه شدند که قرار بود در آن شب در چند نقطه تهران بمباران صورت گیرد تا بساط انقلاب برچیده شود ولی خدا خواست که امام(ره) به مردم بگویند که بیرون بیایند و مهلتی به آنها داده نشود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز توطئه‌های مختلفی علیه ایران اسلامی به راه انداختند و اگر لطف خداوند نبود این انقلاب باید سال‌ها قبل از بین می‌رفت.

وی ادامه داد: کودتای نوژه، حادثه طبس و جنگ تحمیلی از جمله توطئه‌های دشمان علیه ایران اسلامی بودند که در تمامی آنها به لطف خداوند ناکام ماندند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز عده‌ای معجزات پیامبر(ص) را می‌دیدند، ولی باور نمی‌کردند، امروز نیز عده‌ای معجزات خداوند را نسبت به انقلاب می‌بینند ولی ایمان نمی‌آورند.

وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی دشمن بخش‌هایی از کشور ما را محاصره کرده بود، ولی ما نه تجهیزات مناسب و نه ارتش منظمی داشتیم و از طرف دیگر منافقین در داخل کشور فعال بودند و کشتار به راه می‌انداختند، ولی ما با لطف خداوند، رهبری امام(ره) و ایمان مردم توانستیم دشمن را از سرزمینمان بیرون کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: دشمنان ما با کینه‌ورزی تمام تلاش خود را برای شکستن انقلاب انجام می‌دهند، ولی خدا خواسته است این نور بماند و روشن است که دشمن سیلی خورده، دست بر نمی‌دارد. آنها می‌خواستند در منطقه ما را محاصره کنند، اما روز به روز تأثیرگذاری ایران افزایش یافته است و امروز آنها در محاصره هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: در مقابل تلاش‌ها و ایمان مردم، دشمن تلاش‌های مذبوحانه‌ای انجام می‌دهد، اما برای حفظ انقلاب اگر شهید هم بدهیم باز جا دارد چون چیز مهمی را به دست آورده‌ایم.

وی به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: اغتشاشات اخیر نیز از جمله تلاش‌های مذبوحانه آنها برای ضربه زدن به ایران بود که به لطف خداوند ناکام شدند.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: باید به شما طلاب عزیز و مسئولان مدرسه مصطفی خمینی تاکستان تبریک گفت که دو روز پس از تخریب مدرسه به دست اغتشاش‌گران کلاس درس خود را دایر کردید تا آنها به اهداف خود نرسند.

وی گفت: کار شما بسیار ارزشمند است و بدانید که باید بیشتر از این فداکاری کرد که این نهضت بماند و خداوند اراده کرده است که این انقلاب پایدار بماند و چقدر زیباست که اراده خداوند به دست شما طلاب عزیز انجام شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha