جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ یکی از سخنرانان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ضعف در ایمان را عامل هراس از دشمن دانست و گفت: ایمان داشتن به وعده و هدف الهی عامل عظمت و محبت انقلاب اسلامی در دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به تفسیر آیات 38 و 39 سوره احزاب، اظهار کرد: حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) با همسر طلاق گرفته از زید پسر خوانده خود ازدواج کرد تا فرهنگ‌های غلط و تفکرات اشتباه دوران جاهلیت را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه اسلام برخی از سنت‌های غلط دوران جاهلیت را اصلاح کرد، اضافه کرد: قبل از اسلام نسبت به تعدد همسران برای مردان محدودیتی وجود نداشت، اما یک زن باید یک سال عده نگه می‌داشت.

این استاد حوزه مطرح کرد: روح دین اسلام، روح تسلیم در برابر دستورات الهی است، به همین علت هیچ فردی نمی‌تواند دستورات خداوند متعال را گلچین کند و نسبت به بخشی از دستورات واجب بی‌توجه باشد.

وی از حضرت ابراهیم(ع) به‌عنوان مظهر تسلیم فرمان الهی نام برد و گفت: اگر فردی نسبت به تمام دستورات الهی اهتمام داشته باشد اما یکی از دستورات را انجام ندهد دین خود را کامل نکرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه تسلیم فرمان الهی بودن از جمله ویژگی‌های مهم مؤمن است، عنوان کرد: تسلیم امر خداوند، توکل بر او، راضی بودن به تقدیر الهی و تفویض امور به خداوند متعال مهم‌ترین عوامل رسیدن به ایمان و سعادت است که این عوامل در سیره زندگی امام حسین علیه‌السلام و واقعه کربلا به خوبی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه مؤمنان وظیفه‌گرا هستند نه نتیجه‌گرا، مطرح کرد: افرادی که تکلیف‌گریز و تکلیف‌ستیز باشند به سعادت نمی‌رسند، اما افراد تکلیف‌پذیر با اعمال و رفتار خود می‌توانند در زندگی دنیا و آخرت به نتایج مورد نظر برسند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: قلب انسان مؤمن نباید نسبت به خیرخواهی مسلمانان، همراهی با جماعت مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) بی‌توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه رضای خداوند متعال باید تنها علت انجام امور خیر و نیک باشد، گفت: بر اساس روایتی از ائمه اطهار(ع) اگر قومی بندگی خداوند متعال را کند و در عبادات اهتمام داشته باشند؛ اما نسبت به یک دستور الهی اعتراض داشته باشند همانند مشکرین با آن‌ها برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا و سخنان امام خمینی(ره) خطاب به شاه رژیم شاهنشاهی یاد کرد و ادامه داد: در راه خداوند متعال نباید از ملامت، سرزنش و اقدامات نادرست دیگران ترس و هراسی داشته باشیم چراکه ما به وعده و یاری خداوند متعال ایمان داریم.

وی به حمایت کشورهای مختلف استکباری از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: این رژیم کلاهک‌های هسته‌ای و تجهیزات مسلحانه بسیاری را در اختیار دارد، اما به علت نداشتن پشتوانه معنوی و ایمان به خداوند از سنگ‌ها و آتش‌بازی ساده فلسطینی‌ها هراسان شده‌اند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) رعایت حجاب و عفاف را یکی از مهم‌ترین دستورات الهی برشمرد و گفت: اکنون نیز برخی از افراد هستند که در سخت‌ترین شرایط در خارج از کشور و در محیط‌های دانشگاهی حجاب و عفاف خود را حفظ می‌کنند.

وی ضعف در ایمان را عامل هراس از دشمن دانست و تصریح کرد: ایمان داشتن به وعده و هدف الهی عامل عظمت و محبت انقلاب اسلامی در دنیا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha