چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
نشست خبری احمدی

حوزه/ علیرضا احمدی گفت: ما باید جلوی ورود فرهنگ غربی را در نقاط مختلف شهر بگیریم؛ فرهنگ غربی ما را از اسلام و مبانی دینی دور می‌کند لذا باید همه طرح ها و پروژه های شهری یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علیرضا احمدی، نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها و عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم امروز در جمع اصحاب رسانه که در محل دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد،  با تاکید بر اینکه مردم پایه نظام اسلامی هستند گفت: تمام انتقاداتی که قبل از انقلاب اسلامی به نظام شاهنشاهی بوده است این بوده که مردم محور نبودند و انتخاباتی که امروز در کشور ما با این شور و عظمت برگزار می‌شود بزرگترین نشانه مردم محوری است.

وی با بیان اینکه همه باید دغدغه مردم را داشته باشند افزود: اگر دغدغه مقام معظم رهبری را مرور کنیم تاکید ایشان بر این است که همه مسوولان تلاش خود را بر حل مشکلات معیشتی مردم به کار برند.

احمدی گفت: شهر های مذهبی مثلا مشهد پیشرفت‌های زیادی داشته است اما واقعا از نظر فرهنگ اسلامی نیز شرایط مناسبی در این شهر برقرار است؟ ما باید جلوی ورود فرهنگ غربی را در نقاط مختلف شهر بگیریم؛ فرهنگ غرب ما را از اسلام و مبانی دینی دور می‌کند لذا باید همه طرح ها و پروزه های شهری یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه غرب به دنبال ایجاد استحاله فرهنگی است اذعان کرد: فرهنگ دین اسلام فرهنگ پیشرفته‌ای است و هرچه تقویت شود به نفع ما بوده و در این مسیر به اهداف عالیه خواهیم رسید

وی با اشاره به اینکه در گذشته طرح و لایحه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارائه نشده است خاطرنشان کرد: عزم خود را جزم کردیم که در راستای مشکلات و معضلات موجود تلاش کنیم و در این مسیر با مسوولان مختلف کشور نشست‌هایی داریم که بتوانیم کمیته‌های مشترکی با هر وزارت‌خانه داشته و طرح‌های مشترک با آنها را به مجلس برای حل مشکلات مردم ارائه کنیم.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه این شورا 75 نماینده دارد گفت: در گذشته این شورا پنج کمیسیون داشت که هم‌اکنون با تدبیر صورت گرفته کمیسیون‌ها به هشت مورد افزایش پیدا کرد و در هر کمیسیون مجلس دو الی سه نماینده داریم که طرح‌ها و لوایح را پیگیری می‌کنند و در کمیسیون‌های دولت نیز این کار صورت گرفته است.

احمدی خاطر نسان ساخت: تمام جهانیان از لحاظ علمی، سیاسی، اجتماعی و... نگاه ویژه‌ای به قم دارند و امثال شیخ زکزاکی‌ها از قم پیام‌آور اسلام و تشیع به جهان بوده‌اند؛ به همین منظور باید این دغدغه در تمام مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و استان باشد که این جایگاه خدشه‌دار نشود.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha