شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبدالعلی گواهی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت‌های بزرگان دین، شهدا و مردم شریف ایران است، گفت: اگر نقص یا انحرافی در مسیر انقلاب به وجود آید همگان باید بدانند این انحرافات از ناحیه‌ افراد و مسئولین صورت گرفته است و ربطی به اصل انقلاب ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه دهه فجر، دهه شکرگزاری پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی. نقطه عطفی بود که توانست دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان علیه اسلام و مسلمانان را با شکست تاریخی مواجه سازد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، روحانیون و طلاب کشور افزود: بر همین اساس همه ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ خداوند یعنی انقلاب اسلامی باشیم. و به مناسبت ایام الله دهه فجر خوب است روحانیان و طلاب حوزه های علمیه، به شبهاتی که دشمنان اسلام برای ناکارآمدی نظام وارد می کنند، با دلایل منطقی و عقلایی برای جوانان تبیین کنند.

دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود

وی تصریح کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین و آنان را از نعمات این انقلاب آگاه سازیم. زیرا ناسپاسی نسبت به نعمت بزرگی چون انقلاب اسلامی، عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید نعمت انقلاب را به همدیگر متذکر شده و نعمات خدا را یادآوری کنیم و به دیگران هم این نعمت عظیم را تذکر داده و آگاهی بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی ادامه داد: همان‌طور که خداوند متعال به موسی(علیه‌السلام) فرمود: ای موسی مرا دوست داشته باش و مردم را نیز دوست من بگردان. موسی(علیه‌السلام) گفت: خدایا من تو را دوست دارم ولی چگونه مردم را دوست شما کنم. خداوند در جواب او فرمود: نعمات مرا به مردم یادآوری کن، آنها دوست من خواهد شد.

وی افزود: با توجه به سفارش خداوند به حضرت موسی، ما نیز اگر بتوانیم نعمات انقلاب اسلامی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی که در طول این 39 سال به دست آمده را برای مردم به خوبی تبیین کنیم قطعاً آنان شکرگزار این نعمت خواهند بود.

احیای عزت ملی و استقلال کشور

تولیت آستان مقدس امام‌زاده صالح(ع) تجریش بیان داشت: رهایی ملت ایران از ظلم و ستم رژیم طاغوت، رهایی از استعمار بیگانگان، احیاء عزت ملی، و دستیابی به استقلال و آزادی واقعی از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور خاطرنشان کرد: البته در طول این 39 سال ضعف‌هایی نیز وجود داشت که باید نقاط ضعف را در قالب گفتگوهای منطقی و عقلایی برای مردم تشریح کردT ولی ضمن آگاهی دادن به مردم درباره مشکلات موجود، مسئولین هم باید برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

 مردم از بیکاری، رکود، گرانی و بی‌عدالتی‌ها گلایه دارند

وی گفت: مسائلی چون بیکاری، رکود، گرانی و بی‌عدالتی‌هایی که در برخی جاها مشاهده می‌شود، موجب ناراحتی مردم شده است. بنابراین ضرورت دارد مسئولین نگرانی‌های مردم را در زمینه اقتصادی و ایجاد اشتغال و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی درک نموده و نسبت به حل این معضلات برنامه ریزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی با بیان اینکه احساس ناامنی بدتر از ناامنی است، عنوان داشت: با توجه به تبلیغات مسموم دشمنان علیه انقلاب اسلامی، آگاهی دادن به مردم درباره مشکلات موجود و تبیین اهداف دشمنان از ساختن فضایی تاریک و توام با ناامیدی، از رسالت‌های سنگینی است که هم اکنون بر دوش حوزه‌های علمیه است.

وی ابراز کرد: مراجع و علمای بزرگوار باید مردم را نسبت به دلایل به‌وجودآمدن مشکلات اقتصادی و برخی معضلات اجتماعی و فرهنگی آگاه نموده و به دشمنان اجازه ندهند به خاطر برخی مسائل اقتصادی که قطعاً راه حل دارد، در اراده انقلابی مردم تردید ایجاد کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با نصرت و امداد غیبی خداوند متعال همراه بود، تصریح کرد: اگر نصرت الهی نبود حقیقتاً در همان دهه اول انقلاب، نهضت اسلامی با شکست مواجه می‌شد ولی امدادهای غیبی و عنایت خاص خداوند باری تعالی به ملت مسلمان و کشور اسلامی ایران، مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شده است.

نقش روحانیت در پیروزی و صیانت از انقلاب

وی، نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار تعیین‌کننده دانست و افزود: در این میان حمایت مردم از نهضت امام خمینی(ره) پیروزی قطعی انقلاب را موجب شد بنابراین عمده دلیل پیروزی انقلاب اسلامی یکی رهبری بی‌بدیل حضرت امام، و دیگری وفاداری مردم مبارز و انقلابی ایران نسبت به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و حمایت قاطع‌شان از امام خمینی بود.

تولیت آستان مقدس امام‌زاده صالح(ع) تهران با اشاره به دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی، عنوان داشت: چنانچه بخواهیم یک مقایسه اجمالی از میزان پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، مخابراتی و دیگر عرصه ها در قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم، خواهید دید که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رهایی ملت ایران از استعمار بیگانگان، پیشرفت‌های کشور در طول 39 سال حکومت نظام جمهوری اسلامی اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

غفلت مسئولان از مسائل و مشکلات اقتصادی مردم

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر و برخی آشوب‌ها اظهار داشت: غفلت مسئولان از مسائل و مشکلات اقتصادی مردم و کوتاهی آنان در انجام وظایف خود یکی از دلایل اعتراضات به حق مردم نسبت به گرانی و رکود بود، ولی متاسفانه برخی از این اعتراضات، سوء استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی افزود: البته با توجه به فشارهای سنگینی که متوجه کشور و دولت است، وجود برخی مشکلات طبیعی است، زیرا دشمنان انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ را به کشور ما تحمیل کردند که خسارات بسیار زیادی در پی داشت و بعد از آن در طول این 39 سال، نظام جمهوری اسلامی همواره در تحریم دشمنان بوده و هست بنابراین بروز برخی مشکلات در عرصه اقتصاد طبیعی است.

وی عنوان داشت: از دیگر دلایلی که مقدمه‌ی وقوع اتفاقات اخیر بود، اعتراض مردم به نحوه عملکرد برخی مؤسسات مالی غیر مجاز بود و قطعاً در این مسئله از طرف مسئولان کوتاهی صورت گرفته است، زیرا اگر این مؤسسات مجوز ندارند، پس چرا اجازه دادند در سراسر کشور شعبه دایر نموده و اقدام به اخذ سپرده‌های مردم کنند؟

تأکید بر ساده زیستی مسئولین و پرهیز از اشرافی‌گری

رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور با تأکید بر ساده زیستی مسئولین و پرهیز از اشرافی‌گری، گفت: در نظام جمهوری اسلامی مسئولین مردم را ولی نعمت خود می‌دانند و همه همت خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌اند بنابراین آن چیزی که ممکن است مردم را از نظام دلسرد کند، اشرافی‌گری مسئولین و فاصله گرفتن آنان از مردم و بی‌تفاوتی نسبت به رفع مشکلات جامعه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت‌های بزرگان دین، شهدا و مردم شریف ایران است، افزود: اگر نقص یا انحرافی در مسیر انقلاب به وجود آمد همگان باید بدانند این انحرافات از ناحیه‌ی افراد و مسئولین صورت گرفته است و ربطی به اصل انقلاب ندارد، زیرا اصل انقلاب و اهداف والای آن مورد تأیید خداوند متعال می‌باشد و جوانان بسیاری به خاطر حفظ این انقلاب به شهادت رسیده و جان خود را تقدیم اسلام کرده‌اند.

۲۲ بهمن روز نمایش اقتدار ملت ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گواهی در پایان با تأکید بر حفظ استقلال کشور در همه عرصه‌ها، گفت: ملت ایران هیچ وقت به بیگانگان اجازه نمی‌دهند با عناوین سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی در کشور ما نفوذ کنند و ان شاءالله مردم شریف ایران اسلامی یک بار دیگر در روز 22 بهمن به دشمنان ثابت خواهند کرد که همواره حافظ انقلاب اسلامی و پشتیبان مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی هستند.

گفتگو: مهدی زارعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha