جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۸۰% مسلمانان راجستان نگران سیاه نمایی رسانه های محلی هستند

حوزه/یک استاد دانشگاه هندی در راجستان که کتابی درباره نظرسنجی از مسلمانان منتشر کرده اعلام کرد، ۸۰% مسلمانان این ایالت نسبت به سیاه نمایی های رسانه ها ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailypioneer، در یک نظرسنجی منتشر شده، 80% مسلمانان در ایالت راجستان در هند نسبت به سیاه نمایی رسانه های محلی ابراز نگرانی کردند.

یک استاد دانشگاه در راجستان، با انتشار کتابی، گزارشی از وضعیت مسلمانان در این منطقه هند منتشر کرده است که در آن از اعضای جامعه اسلامی نظرسنجی هایی انجام گرفته و دیدگاه های آن ها نسبت به خبرگزاری های هندی دیده پرسیده شده است. این گزارش براساس داده های جمع آوری شده و نظرسنجی های مربوط به سال 2014 ، توسط یک محقق هندی با نام دانش داوودی می باشد

این محقق با 600 تن از مسلمانان در مناطق مختلف راجستان از جمله جدهپور، جیسالمر، برمدر و اوتارالی  مصاحبه انجام داده و کار تحقیقاتی او توسط بنیاد آزاد مولانا منتشر شده است. پرسشنامه های 50 گزینه ای وی نیز در مدارس و موسسات اسلامی مختلف به زبان هندی توزیع شده اند.

داوودی درباره این تحقیقات گفته است: 52 درصد مصاحبه شدگان نظر داده اند که رسانه ها مسئول ترویج تبلیغات منفی علیه مسلمانان هستند. در حالی که 30% گفته اند که رسانه ها کاملا بی تفاوت و خنثی عمل می کنند و 18% دیگر نیز نقش رسانه ها را مثبت دانسته اند.

در این میان 66% نظردهندگان  بر این باور بودند که احزاب سیاسی در هند از مسلمانان به عنوان «بانک رای» سوءاستفاده می کنند. نتیجه نهایی این مطالعات نشان داد که جامعه اسلامی راجستان با تنش و خصومت روبروست که این نگران کننده است.

این محقق هندی اعلام کرد که رسانه های هند باید در طرز برخوردشان با اعضای جامعه محلی تجدیدنظر کنند و برخورد مثبتی نسبت به اسلام در پیش بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha