پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاس عمومی هیئت احکام شخصیه مسلمنان هند در حیدر آباد هند برگزار شد.

حوزه/ اجلاس عمومی هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند با حضور اعضا و مسئولین این هیئت در شهر حیدر آباد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ اجلاس عمومی هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند با حضور اعضا و مسئولین این هیئت در شهر حیدر آباد هند و به منظور بررسی مسائل مهم پیش روی مسلمانان این کشور برگزار شد.

این اجلاس به گفته برگزار کنندگان آن به لحاظ شرکت اعضاء، مسائل و امور بررسی شده در اکثر آن نوعی تضاد و تقابل با تصمیمات دولت دارد و تاثیر آن بر جامعه مسلمانان هند تاریخی خوانده شده است.

این اجلاس به ریاست مولانا رابع حسنی ندوی رئیس کل هیئت احکام شخصیه مسلمنان هند برگزار شد و مسائلی از قبیل عقدنامه جدید مسلمانان، طلاق ثلاثه، پرونده مسجد بابری و... مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

در این اجلاس اعلام شد که هیئت احکام شخصیه مسلمنان هند تمام تلاش خود را برای عدم تصویب ممنوعیت طلاقه سه گانه و مجرمانه بودن آن در پارلمان ملی هند به کار خواهد بست.

در مورد مسجد بابری هم تصریح شد که پرونده مسجد بابری قبل از اینکه اختلافی دینی و مذهبی باشد مساله ای درباره ملکیت زمین است و قطعا شواهد بر این حکم می کند که این زمین در اختیار مسلمانان بوده لذا متعلق به مسلمانان است.

هم چنین در بیانیه پایانی این اجلاس آمده که هیئت احکام شخصیه مسلمنان هند نقطه اشتراک تمام مسلمانان هند است که ازابتدا با هدف دفاع از شریعت و اتحاد بین المسلمین تاسیس شده و قدرت آن نیز در حفظ وحدت ماست.

این اجلاس پس از سه روز در شهر حیدر آباد هند به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha