شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حضور گردشگران خارجی در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد «حسینیه ایران»، با اشاره به افزایش آمار سفر گردشگران خارجی به استان یزد گفت: حوزه‌های علمیه باید برای جذب ‌گردشگران خارجی به اسلام، برنامه و تولید محتوا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه بین المللی یزد «حسینیه ایران» در اولین كارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فعالیت‌های حوزه‌های علمیه در امور بین الملل كه در حوزه علمیه یزد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت عظیم حضور گردشگران خارجی در شهر یزد اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد، نیاز است كه حوزه های علمیه نسبت به تولید محتوای مناسب در مورد زیبایی های تشیع به گردشگران برنامه ریزی كنند.

وی بیان كرد: آنچه امروز مورد نیاز است، تولید محتوای مناسب همراه با كار هنری جذاب و غیرمستقیم از زیبایی‌های اسلام برای جذب گردشگران است.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران خاطرنشان كرد: كار در حوزه معرفی اسلام به گردشگران از ظرافت خاصی برخوردار است كه باید تمام جوانب آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: محورهای جدیدی از گردشگری مذهبی همچون بازدید از مساجد، بقاع متبركه و حسینیه های قدیمی باید معرفی و تعریف شود تا از ظرفیت گردشگری مذهبی بیش از پیش بهره برداری شود.

حسینی تصریح كرد: اینكه تلاش كنیم گردشگران را از سراسر جهان به ایران جذب كنیم، كار فرهنگی عظیمی است زیرا بسیاری از آنها وقتی به ایران می آیند، نظرشان راجع به ایران، اسلام و تشیع تغییر می كند. البته باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا ما متاثر از فرهنگ آنها نشویم بلكه تلاش كنیم آنها از فرهنگ غنی اسلام و تشیع بهره مند شوند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha