چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع معارفه مدیر حوزه های  علمیه خواهران

حوزه/ بیش از ۱۰ هزار طلبه خواهر در عرصه فضای مجازی تاثیر گذار هستند؛ از جمله دستاوردهای مهم حوزه علمیه خواهران آن است که امروز در نظام مدیریتی و سازمانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین جمشیدی پیش از ظهر امروز 18 بهمن در مراسم تودیع معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ،مولود حوزههای علمیه است بیان کرد: شعارهای انقلابی، شعارهای قرآنی است.
وی افزود: اگر به شعارهای انقلاب از جمله شعار استقلال، نفی سبیل، دفاع از مظلومین، روحیه عدالت خواهانه و حمایت از مستضعفین بنگیریم می بینیم که ریشه های آنها در قرآن کریم کاملا عیان است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران جمهوری اسلامی را تمکنی داست که از سوی خدا به ما ارزانی شده است و گفت: این تمکن به برکت عنایت خداوند به برکت امام و رهبری و روحانیت پیشتاز و خون شهدا و امت در صحنه به حوزه علمیه ما شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  جمشیدی اظهارکرد: از برکات انقلاب اسلامی را می توان حوزه علمیه خواهرانی دانست که امروز به حدود 500 مدرسه رسیده است، زیرا تعداد این مدارس در پیش از انقلاب از تعداد انگشتان دست هم تجاز نمی کرد.

وی گفت:  البته در این مسیر شورای عالی حوزه، تصمیمات تعیین کننده ای در این زمینه گرفت و باعث رشد حوزه علمیه خواهران شد و البته باورداریم که حوزه علمه برادران نیز نقش مهمی در این رشته داشته است.

وی با ذکر این مطلب عدم رویکرد خوابگاهی در اداره مدارس علمیه با دلیل خاص بوده است بیان کرد: از جمله دلایل آن امر حضور بیشتر و موثر طلاب در کانون خانواده و محیط ملی و خانوادگی است و دیگر آنکه توسعه این تاثیرگذاری در محیط اطراف کاملا حس شود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: امروزه 95 هزار نفر طلبه خواهر در کشور مشغول به تحصیل هستند و 100 هزار نفر نیز از این حوزه فارغ التحصیل شده اند؛ 170 کانون قرآنی نیز در این زمینه ایجاد شده است که در رمضان گذشته 55 هزار محفل قرآنی توسط فعالان این عرصه برگزا رشد.

وی افزود: امروز در عرصه نرم افزاری، حوزه علمیه خواهران پیشرفته ترین مرکز در کشور است و طرح های جدیدی نیز در دست اجرا دارند؛ در بخش عمران و نوسازی بدون هیچ پیشینه کمتر از 5 درصد مکان در اختیار داریم ولی 360 پروژه در دست داشته ایم.
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در زمینه منابع پایدار نیز کتابچه 300 صفحه ای در این زمینه تهیه شده است؛ ایجاد اتصال خیر به موضوع و مدرسه از جمله فعالیت های مدیریت حوزه بوده است.
حجتالاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: در بخش آموزش، نسبت اساتید ما نسبت به گذشته معکوس شده است که بیش از 80 درصد از اساتید ما را بانوان تشکیل می دهند؛ در زمینه تحصیلات تکمیلی نیز باید کار بیشتری انجام شود.
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران، مهمترین دستاورد مدیریتی این نهاد را تثبیت جایگاه حوزه علمیه خواهران دانست و گفت: سالهای پیش برخی تاسیس این حوزه را به سان یک شوخی قلمداد می کردند، ولی امروز خوشبختانه این حوزه با عنایات خاص رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید به یکی از تاثیرگذارترین مراکز علمی و آموزشی و تبلیغی کشور مبدل شده است.

وی اظهارکرد: اینکه امروز حوزه علمیه خواهران را پاره تن حوزه علمیه می دانند نشان دهنده تثبیت این جایگاه و تلاش روز افزون اساتید و طلاب است؛ باورمندی جهت حضور قوی حوزه علمیه خواهران از دیگر برکات این حوزه در سالهای گذشته بوده است؛ آمار موفق این حوزه مرتبط به حوزه علمیه برادران نیز بوده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: در عرصه پژوهش در 9 سال متوالی، شرکت کنندگان و حائزین رتبه بیش از حوزه علمیه برادران بود؛ در المپیاد علمی گذشته طلاب تربیت شده در حوزه علمیه خواهران توسط مدیران و اساتید جامعه الزهرا در این المپیاد علمی از 12 نفر، 10 نفر برگزیده شدند.
وی افزود: تولید علم در حوزه های بزرگ و ویژه منحصر نیست؛ امروز یک طلبه در یک شهر محروم در عرصه علمی و پژوهشی در کشور مقام اول را کسب می کند که این مساله نشان دهنده رشد علمی در کشور است.
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران بیان کرد: بیش از 10 هزار طلبه خواهر در عرصه فضای مجازی تاثیر گذار هستند؛ از جمله دستاوردهای مهم حوزه علمیه خواهران آن است که امروز در نظام مدیریتی و سازمانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.
حجتالاسلام والمسلمین جمشیدی  با بیان این که  مدیریت حوزه علمیه خواهران نمونه ای از مدیریت جهادی بود گفت: افتخار و شرف ما خدمت به سربازان امام زمان(عج) است و بنده سربازی بودم که امروز پس از ماموریت خود را به اتمام رسانده و به حوزه علمیه باز خواهم گشت.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha