جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی(ره)- ۱

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران حضور جدی خواهران طلبه در عرصه های پژوهشی را نویدبخش دانست و گفت: امروز توسعه فناوری رسانه ای این امکانات را فراهم کرده است که حداقل با استفاده از فضای مجازی این اندوخته ها را به جهان منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجتالاسلام والمسلمین جمشیدی امروز در اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی  که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: توفیقات زیادی نصیب حوزه‌‌های علمیه شده است؛ حوزه‌های علمیه توانسته‌ است این رشد و نمو را منتشر کند و این ظرفیت‌ را به ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران منتقل کند و آنچه که ذکر می‌شود توفیق حوزه‌های علمیه به طور مطلق است.

وی افزود: آن‌چه در حوزه‌های علمیه خواهران اتفاق می‌افتد انعکاسی از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه برادران  است؛ طلاب برادر با تلاش‌های پیگیر خود توانسته‌اند در حوزه‌های علمیه خواهران پژوهشگران و استادان شایسته تربیت کنند و این از برکات حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران گفت: فرهنگ در پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان فرهنگ عام و رایج نهادینه شده است و بیش از ۵ سال برای فرهنگ سازی در حوزه‌های علمیه کار شده و همزمان با این فرهنگ‌سازی، ساز و کار‌های برای حرکت در عرصه پژوهش ضروری بود؛ تشکیل کتابخانه‌ها و ارتباط مستمر با استادان راهنما، از اقداماتی بود که انجام شد.

 وی تصریح کرد: ما به دنبال تحقق شعار هر طلبه یک پژوهشگر هستیم، البته هنوز با این شعار فاصله داریم، ولی آما در ۹ دوره از حشنواره علامه حلی ما را امیدوار می‌کند؛ چراکه در بیشتر استان‌ها کشور به جز استان قم، تعداد شرکت‌کنندگان و حائزین رتبه طلاب خواهر از طلاب برادر بیشتر بوده است و این بیانگر پیشرفت‌ حوزه هّای علمیه خواهران در عرصه پژوهش است.

مدیر حوزههای علمیه خواهران بیان کرد: از ابتدای حوزه تا کنون ترویج پژوهش جمعی از دغدغه‌ همه بزرگان بوده است و امروز بیش از ۷۰۰ هسته پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران حضور دارد.

وی گفت: تا کنون ۶ دوره از جشنواره رشد در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است در این جشنواره بیش از ۲۸ هزار تفر برای ارائه اثر شرکت می‌کنند و این جشنواره موجب رشد و پیشرفت‌ پژوهش‌های جمعی بوده است و تاکنون نشست‌های علمی و طرح پژوهشی‌های زیادی در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است.

استاد حوزه گفت: امروزه 394 کانون پژوهشی در بین طلاب حوزه علمیه خواهران وجود دارد که از پژوهش های فردی حمایت می کنند؛69 انجمن پژوهشی در بین طلاب سطح 3 حوزه علمیه خواهران وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: ظرفیت حوزه علمیه خواهران می تواند به عنوان یک ظرفیت عظیم مورد مطالعه و نیاز و حمایت قرار گیرد؛ راه رفته طولانی به گسترده همه تاریخ و سازماندهی مدیریت بیش از 30 ساله و.. همه این سرمایه ها امروز مورد نیاز است تا راه را بهتر طی کنیم.

وی افزود: اگر آنچه به دست آمده به توفیق الهی و حمایت و تلاش طلاب بوده است، قطعا در ادامه راه نیز همین مسیر را باید طی کنیم؛ امروز به همت خواهران طلبه و اساتید، یک اتفاق مبارک روی داده است؛ اگر تا دیروز تولید علم به حوزه های علمیه بزرگ و ویژه منحصر بود، این انحصار امروز شکسته شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهارکرد: این مساله در حقیقت نویدی برای همه علم آموزان است که توسعه امکانات و جد و جهدی که در بین طلاب برادر و خواهر وجود دارد این امکان را ایجاد کرده است که طلاب ما به گستردگی جهان، کانون تولید علم باشند.

وی گفت: امروز برترین های حوزه چه در حوزه آموزش ، پژوهش، و.. مرتبط به حوزه های ما در قم نیست؛ در سال گذشته در یک المپیاد علمی از بین 12 برگزیده تنها 2 طلبه از قم حضور داشت؛ در نتایج جشنواره های پژوهشی نیز به همین سان است؛ امروزه از سیستان و بلوچستان نیز شاهد حضور نفرات برتر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: در بخش آثار برتر این جشنواره، طلبه خواهری حضور دارد که در سطح 4 حوزه کتاب تولید کرده است که این مساله برای ما یک نوید است؛ اینکه در رتبه اصول فقه در سطح 3 یکی از طلاب خواهر به مقام برتر دست یافت، نشان از حضور جدی خواهران در این عرصه دارد.

وی گفت: هم اینکه 10 هزار خواهر طلبه از یک درگاه واحد، به تولید محتوا می پردازند؛ امروز توسعه فناوری رسانه ای این امکانات را فراهم کرده است که حداقل با استفاده از فضای مجازی این اندوخته ها را به جهان منتقل کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha