پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۲۲ بهمن

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که مردم ولایت مدار ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن ثابت خواهند کرد راه امام خمینی(ره) زنده است، گفت: ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی" نه" بزرگ دیگری به آمریکا و ایادی استکبار جهانی خواهند گفت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حجت الاسلام محمد باکویی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تبریک ایام الله دهه فجر و در پیش بودن 22 بهمن، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان این که در رأس انقلاب اسلامی یک مرجع، عارف، فقیه، متکلم، فیلسوف و مفسر بزرگی قرار داشت، افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که جامع همه ویژگی های رهبری را در خود داشتند.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) با شجاعت آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آمریکا را منشأ همه خرابی، بدبختی ها، ظلم و تبعیض و بی عدالتی ها در جهان معرفی کردند.

حجت الاسلام باکویی، شعار محوری انقلاب اسلامی ایران را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی این اصول مهم را از شعار به متن جامعه آورد و نظام اسلامی بر همین اصول مهم به چنین جایگاهی دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) همیشه محکم و قاطعانه سخن می گفتند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قلبی مطمئن از توجه خداوند متعال و حمایت های الهی مقتدرانه در برابر همه قدرت های جهانی می ایستادند.

وی با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مسیر مبارزات نهضت هیچ گاه به خود ترس و ناامیدی راه ندادند، خاطرنشان کرد: امام راحل به هدفی که می اندیشند ایمان قلبی داشتند و مهم تر آنکه امام خمینی(ره) به پروردگار خود ایمان راسخ داشتند.

حجت الاسلام باکویی در ادامه سخنان خود با بیان این که شیعه واقعی آن است که همیشه پیرو رهبری و رهنمودهای ولی فقیه باشد، خاطرنشان کرد: از جمله خصوصیت های مهم یک ملت انقلابی گوش به فرمان بودن رهبری است که خوشبختانه ملت ایران در چهار دهه اخیر نیز این گونه بوده اند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مردم ولایت مدار ایران اسلامی در روز 22 بهمن ثابت خواهند کرد راه امام خمینی(ره) زنده است، گفت: ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نه بزرگ دیگری به آمریکا و ایادی استکبار جهانی خواهند داد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب را شکسته است، بیان داشت: صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی یک ضرورت است که باید در این راستا کوشا باشیم، هیچ انقلابی در جهان مانند انقلاب اسلامی نبوده که با گذشت حدود چهار دهه از آن هر روز در جهان شکوفا و گسترده‌تر‌ شود.

حجت الاسلام باکویی با بیان این که ملت بزرگ ایران بر اساس یک تکلیف شرعی و ملی همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده است، گفت: امروز ملت ایران به پشتوانه ارزش‌های دینی و انقلابی خود توانسته است به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شود و دنیا برای مذاکره با آن روزها به انتظار بنشیند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره)، مردمی بودن را مهم‌ترین خصیصه انقلاب اسلامی دانست و گفت: وفاداری و میثاق مردم ولایت مدار با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری برگ زرینی در تاریخ ملت است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی مرهون فداکاری های امام راحل، خون های پاک شهدا و تدابیر و رهنمودهای گرانقدر رهبر معظم انقلاب است، بیان داشت: مردم بزرگ ایران در سخت ترین شرایط به وظیفه شرعی خود عمل کرده و کار بسیجی کردند و با وحدت ‏کلمه و ولایت مداری، انقلابی به وجود آوردند که در جهان به عنوان یک الگو تبدیل شده است.

حجت الاسلام باکویی با بیان این که ایمان و اخلاص امام و ولایت مداری مردم از عوامل مهم پیروزی و ‏ماندگاری انقلاب است، خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح محبت آور است که این خصوصیت امام خمینی(ره) سبب شد تا دل ها را به سوی خود ‏جلب کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت مردم همراه با ایمان، توکل به خداوند منان و رهبری امام راحل است، گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن نیز به منظور تجدید میثاق با امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این حوزویان نیز همانند همیشه با اقتدار پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خواهند ماند، افزود: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی همگام با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام باکویی با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم بوده و هیچ گاه از مردم فاصله نگرفته است، خاطرنشان کرد: مهم ترین شاخصه روحانیت شیعه نیز همین همراهی و همگامی با عموم جامعه در عرصه ها و صحنه های مختلف بوده است.

وی با اشاره به این که دشمنان بسیار تلاش کردند تا میان مردم و روحانیت یک فاصله بیاندازند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت این توطئه خطرناک دشمنان و معاندان انقلاب را خنثی کرد و موجب شد جایگاه روحانیت همانند گذشته مستحکم و قدرتمند باقی بماند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha