جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدارس آموزش علوم اسلامی و عربی در غنا توسعه می یابند

حوزه/دولت غنا تقریبا ۳ هزار معلم عربی جدید در مدارس اسلامی استخدام کرده و قصد دارد آموزش اسلامی را در مدارس و دانشکده های سرتاسر این کشور گسترش دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از modernghana، کشور آفریقایی غنا قصد استخدام تقریبا 3 هزار معلم عربی در مدارس اسلامی سرتاسری به منظور توسعه آموزش اسلامی در این کشور دارد.

 دولت این کشور همچنین با «انجمن مسلمانان غنا» برای راه اندازی و ایجاد دانشکده های آموزش اسلامی بیشتری در غنا به منظور تعلیم مدرسان عربی بیشتر همکاری و مشارکت خواهد داشت.

ابوبکر صادق بونیفاس وزیر درون شهری و توسعه این کشور، از این پیشرفت ها در پنجمین همایش سالانه ملی فرماندهان اسلامی زونگو در شهر کوفوریدوئا در غنا  خبر داد.

وی از فرماندIه هان مسلمان خواست جوانان این کشور را به سمت راه رستگاری هدایت کنند. نزدیک به 500 تن از فرماندهان اجتماعات اسلامی زونگو از سرتاسر غنا در این همایش ملی حضور داشتند.

فرماندهان مسلمان حرکت دولت را در راستای ترویج اسلام و همچنین دادن نقش های سیاسی به مسلمانان در کشور غنا را مورد تحسین قرار دادند.

گفتنی است اجتماعات اسلامی در غنا معمولا با نام «زونگو» شناخته می شوند و در مناطق پرجمعیت متعلق به 10 استان این کشور سکونت دارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha