پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حوزه/ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت و تأثیر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عنوان کردند: عزت و وحدت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایان شد، در چنین شرایطی نباید، حاشیه‌سازی‌ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ،حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تقدیر از حماسه آفرینی ملت ایران در 22 بهمن به سخن برخی مسؤلان درباره برگزاری رفراندوم واکنش نشان دادند و گفتند: معتقدیم که 22 بهمن روز همبستگی ملت است و مردم برای ایجاد و بقای یک نظام ولایی به میدان آمدند و خون دادند.

ایشان افزودند: متأسفانه امسال در روز 22 بهمن سخنان دشمن شادکن زده شد و نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم، این سخنان به اندازه ای سبب خوشحالی دشمن شد که شبکه بی بی سی بلافاصله آن را پخش کرد، جمهوری اسلامی یک بار رفراندوم را انجام داد و مردم این نظام را با آرای قاطع قبول کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: همان مردمی که به نظام اسلامی رأی دادند در انتخابات ها شرکت کرده و نظام را مجددا تأیید می کنند و در تمامی صحنه ها حضور دارند؛ مردم انتخاب خود را انجام داده اند و در صحنه های گوناگون حضور دارند، مردم هرسال در 22 بهمن و صحنه های دیگر رأی آری خود به نظام جمهوری اسلامی را تأیید می کنند؛ کسی که این سخنان را مطرح می کند باید به قانون اساسی مراجعه کند تا بداند که قانون اساسی چه می گوید، حضور و حرکت پرشور مردمی رفراندومی برای تأیید نظام است.

ایشان ادامه دادند: به مسؤلان نصیحت می کنیم که از مباحث حاشیه ای جدا پرهیز کنند، در 22 بهمن حرکت می کنیم که عظمت، قدرت، عزت و وحدت انقلاب را نشان دهیم حال طرح مسائل حاشیه ای در این روز چه تناسبی دارد و چه هدفی را دنبال می کند؟

معظم له ابراز داشتند: مسؤلان به جای ایجاد حاشیه مشکلات اقتصادی مردم را درست کنند، برخی به گونه ای سخن می گویند که انگار در جامعه حضور ندارند و از وضع اقتصادی مردم بی خبر هستند و آن ها را نمی بینند.

ایشان خطاب به مسؤلان عنوان کردند: به جای ایجادحاشیه، وضعیت بانک ها، ارز و معیشت جامعه را درست کنید، اگر که از حل مشکلات مانند بیکاری و گرانی عاجز هستید به مردم بگویید تا بدانند، چرا با حرف های حاشیه ای مردم را مشغول می کنید باید با صداقت سخن بگویید.

ایشان خاطرنشان کردند: گاهی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره می کنند اما در عمل دیده نمی شود، در چنین شرایطی پرداختن به این حرف های حاشیه ای بسیار عجیب است، اگر برخی هوس برگزاری رفراندوم دارند برای معیشت مردم برگزار کنند که بدانند مردم در چه سختی هایی قرار دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح برخی مسائل درباره مسأله حجاب گفتند: برخی در دانشگاه صحبتی کردند که حجاب در اسلام الزامی نیست و زن می تواند هرگونه می خواهد برخورد کند و وجوبی برای حجاب نیست.

ایشان افزودند: این فرد استشهاد به فرمایش امام کرده که فرمودند تمسک به فروع تضییع اصول است، این رفتار بسیار عجیب است چرا که حجاب از مسلمات اسلامی است و آیات و روایات درباره آن وجود دارد، این مسأله برای ما که در حوزه فقه می خوانیم و فقه می گوییم بسیار عجیب است که درباره مسلمات اسلامی اینگونه صحبت کنند.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: مسأله حجاب بسیار مهم است و نباید به گونه ای باشد که افرادی حکم واضح اسلامی را زیر سؤال ببرند، وظیفه ما این است که امر به معروف ونهی از منکر کنیم؛ آیات، روایات و فتاوای فقها اهمیت حجاب از دیدگاه اسلام را تبیین کرده است.

ایشان ادامه دادند: همه مراجع پوشش برای زن و حجاب را واجب می دانند، نباید برخی با سخنان نادرست احکام اسلامی را سست کنند، سستی در حجاب خواسته دشمنان بوده و از غرب آمده است؛ متأسفانه برخی در حوزه قم هم به نام حوزه کتابی نوشته اند و مطالب عجیبی بیان کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که گاهی کسانی که واقعا تفقه در دین ندارند و برخی مسائل را شنیدند اظهار نظری می کنند که در برابر آیات و روایات است، ابراز داشتند: حوزه باید بسیار مراقب باشد چرا که اگر حوزه در برابر منکرات سکوت کند اثرات بدی خواهد داشت، ما نمی توانیم سرمان را پایین انداخته و تنها درس بخوانیم، باید با جامعه ارتباط داشته و هوشیار باشیم.

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha