یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله خاتمی در تجمع بزرگ حوزویان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره این که امروز دشمن هدف خود را به سکولاریزه کردن حوزه های علمیه معطوف کرده است، تصریح کرد: دشمن خواب های متعددی علیه روحانیت دیده است و یکی از این خواب ها این است که می خواهد حوزه های علمیه را از نظام و انقلاب جدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، آیت الله سید احمد خاتمی، عصر امروز در همایش «بصیرت فاطمی و حوزه انقلابی» که  در سالن همایش های جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، با تسلیت ایان سوگواری حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) دریای نور و معرفت است و افتخار ما توسل به بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که در کتاب اصول کافی، امام کاظم علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها را با دو وصف خاص می خواند، گفت: راستگو بودن و صادقانه بودن از مصادیق الگویی در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها برای همگان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شهیده بودن، و در راه ولایت جان خود را هدیه نمودن همراه با بصیرت و هوشیاری را از دیگر ویژگی های بزرگ بانوی اسلام برشمرد و افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها با تمام وجود از تمامیت دین، حریم ولایت و مکتب شیعه دفاع کرد و وقتی ولایت را در خطر دید، جان خود را در این راه تقدیم دفاع از ولایت کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که امروز باید بصیرت فاطمی را در جامعه ترویج دهیم، افزود: دین یعنی ولایت و ولایت یعنی دین،  و ضروری است این دو اصل را در جامعه نهادینه کنیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به نقش روحانیت و علما در دفاع از حریم ولایت و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی، گفت: آزادی را عالمان دین به ارمغان آورده اند و اگر امروز سرمان را بالا می گیریم، به خاطر حضور عالمان دینی است که فرهنگ تشیع را در طول تاریخ حفظ کرده و از این فرهنگ به خوبی صیانت کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که علما و روحانیت سرمایه های جاویدان و مایه امید در جامعه هستند، اظهار کرد: حکومت دیکتاتور پهلوی اوج دین ستیزی بود، در حالی که نظام جمهوری اسلامی، آزادی، استقلال و امنیت را برای همگان به ارمغان آورد.

وی با اشاره به این که امسال انقلاب در آستانه 40 سالگی است، گفت:  در مصر اخوان المسلمین یک سال نتوانست حکومت را برگرداند، در حالی که در جمهوری اسلامی عالمی مجتهد، رزمنده، بصیر و دور اندیش توانسته انقلاب را از بحران های مختلف بگذراند و از ارزش های انقلابی را صیانت کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره این که امروز دشمن هدف خود را به سکولاریزه کردن حوزه های علمیه معطوف کرده است، تصریح کرد: دشمن خواب های متعددی علیه روحانیت دیده است و یکی از این خواب ها این است که می خواهد حوزه های علمیه را از نظام و انقلاب جدا کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که اگر یک روحانی حرف ضد انقلابی بزند دشمن احساس خرسندی خواهد کرد، گفت: روحانیون، ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، چرا که مردم همواره روحانیون ساده زیست را دوست دارند نه کاخ نشینان را و در این زمینه علما و روحانیون باید مراقب دسیسه های و توطئه های دشمن باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مشکلات را به دوش روحانیت انداختن، فرافکنی است، اظهار کرد: روحانیت میزبان انقلاب است و خواب دشمن تخریب روحانیت است و همین عامل بود که دشمن رهبری را در سال های اولیه انقلاب ترور نمودند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که مسئولان باید نصیحت های رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت صادقانه به مردم بکار گیرند، گفت: نظام جمهوری اسلامی با شهادت ها به دست آمده است، لذا باید امانت دار خوبی برای انقلاب و پاسداری از ارزش های و آرمان های انقلابی باشیم و

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در پایان تصریح کرد: رسالت حوزه انقلابی حرکت در مسیر فاطمی است و باید با ترویج سیره آن حضرت در جامعه، به مقابله با توطئه های دشمن بپردازیم و از انقلاب، ولایت و نظام اسلامی صیانت کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha