پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم سوگواری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نسبت به غدیر و فضائل حضرت فاطمه(س) کم توجهی شده است، گفت: کاری با خاندان رسول خدا(ص) کردند که یا متواری می شدند و یا در زندان به سر می بردند؛ در واقع باید پرسید این مزد رسالت بود؟

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی(ره) مشهد، ابتدا درباره توجه به امام معصوم(ع) و لزوم اهتمام به همراهی با زندگی و سیره ایشان، تاکید کرد: در این میان بیشتر از هر کسی، یک طلبه باید مراقبت کند که رفتار و گفتاری نداشته باشد که قلب امام زمان(عج) را بشکند.

وی با اشاره به ماجرای غصب فدک از حضرت فاطمه(س)، یادآور شد: کاری با خاندان رسول خدا(ص) کردند که یا متواری می شدند و یا در زندان به سر می بردند؛ در واقع باید پرسید این مزد رسالت بود؟

استاد حوزه علمیه قم در ادامه ابراز کرد: جسارت به حضرت فاطمه(س) بر سر منبر واقعا جای سؤال دارد در حالی که پیامبر(ص) بارها بر در بیت امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) وارد می شدند و سلام می دادند و آیه «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَيتِ وَيُطَهِّرَكُم تَطهيرًا»(سوره احزاب/33) را بیان می فرمودند.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به حدیث غدیر و فضائل حضرت فاطمه(س) از سوی غیرشیعه کم توجهی شده است، اظهار کرد: اگر پیامبر(ص) در طول عمر شریف دخترشان در یک روز و یا حتی در یک هفته و یا یک ماه و شاید حتی در یک سال، یک حدیث بیان فرموده باشند، باید احادیثی بسیار مهم از ایشان در کتاب های اسلامی باشد، ولی محدثان غیر شیعی این امر را انجام نداده اند و یا سند آن را ضعیف دانسته اند، در حالی که این طور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی در ادامه با اشاره به سلامی که برای حضرت صدیقه طاهره(س) توسط سید طاووس نقل شده است، خاطر نشان کرد: طوری به منزل امیرمومنان(ع) هجوم آوردند که حضرت زهرا(س) صدمه دیدند و بسیار ضعیف شدند.

وی به ماجرای عذرخواهی از حضرت صدیقه کبری(س) توسط کسانی که در هجوم به خانه امیرمومنان(ع) شرکت داشتند، اشاره و خاطر نشان کرد: اگر کاری که انجام دادند، شرعی و درست بوده است، چرا عذرخواهی کردند؟

 استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت فاطمه(س) به واسطه فرمایش حضرت علی(ع) آنان را به منزل راه دادند و در عین حال از این افراد روی برگرداندند.

در این مراسم، مدیر حوزه علمیه خراسان، دبیر و تعدادی از اعضای شورای عالی و اساتید این حوزه و نیز استاندار خراسان رضوی حضور داشتند که پس از پایان به خیل عظیم عزاداران فاطمی و تشییع کنندگان شهیدان گمنام پیوستند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha