جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حوزه همدان

استاد حوزه علمیه قم گفت: حدیث ثقلین و روایات متواتر فراوانی وجود دارد که اثبات کننده مقام امیر مومنان علی(ع) و ولایت بلا فصل ایشان بعد از نبی مکرم اسلام(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب زاده همدانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم عزاداری حوزه علمیه همدان، بیان داشت: واقعه سقیفه بنی ساعد یک مساله معمولی نبود بلکه یک فاجعه بزرگ در جهان اسلام بود.

وی با اشاره به ضرورت تبیین مساله سقیفه بنی ساعد در جامعه و جهان اسلام، تصریح کرد: عده‌ای کوتاه نظر واقعه سقیفه بنی ساعد را یک مساله تاریخی می‌دانند و می‌گویند که این مساله نباید مطرح شود.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: آنچه از خطابه فدکیه فاطمه(س) استفاده می‌شود این است که سقیفه فتح نبود بلکه فتنه‌ای بزرگ برای اهل‌بیت نبی مکرم اسلام(ص) در تاریخ اسلام بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۴۹ سوره مبارکه توبه «أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحيطَةٌ بِالْکافِرينَ»، گفت: خدای تعالی در قرآن کریم می‌فرماید؛ «آگاه باش که آن‌ها خود به فتنه و امتحان درافتادند و همانا دوزخ به آن کافران احاطه دارد».

حجت الاسلام والمسلمین عندلیب زاده همدانی با بیان این که سقیفه سنگ بلای تفرقه میان مسلمانان بود، تصریح کرد: سقیفه نه رأی مردم بلکه نشأت گرفته از زور، اجبار و دیکتاتوری عده‌ای مخالف با خاندان پیامبر(ص) بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: حدیث ثقلین و روایات متواتر فراوانی وجود دارد که اثبات کننده مقام امیر مؤمنان علی(ع)  و ولایت بلافصل ایشان بعد از نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی در ادامه افزود: باید از خودمان بپرسیم که چرا در واقعه سقیفه بنی ساعد نظری از عترت پیامبر(ص) پرسیده نشد، در هیچ منبع تاریخی وجود ندارد که از عترت پیامبر(ص) نظری درباره انتخاب جانشین نبی مکرم اسلام(ص) بپرسند.

وی در پایان گفت: نبی مکرم اسلام می‌فرماید اگر تمسک به عترت نباشد نتیجه‌اش گمراهی است و کم‌ترین تمسک به عترت بعد از رحلت پیامبر(ص) نظر خواهی در مورد انتخاب جانشین نبی مکرم اسلام(ص) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha