جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی، پاسخگویی حوزه علمیه به نیازهای نو به نو نظام اسلامی را در سایه تعمیق فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی میسر دانست.

حجت الاسلام سید ضیاءالدین میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: اساساً یکی از اهداف کلیدی تحول در حوزه ، ارتقای کیفیت فعالیت های علمی و پژوهشی حوزویان به منظور پاسخ به نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی است.

وی افزود: البته مسلم است که مقوله تحول یک مساله تک بعدی نیست، لذا نیازمند توجه همه جانبه در ابعاد گوناگون به آن است که بی شک اهتمام ویژه به مساله تحقیق و پژوهش از آن جمله است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: گرچه فقه و اصول جزو اساس حوزه های علمیه به شمار می روند اما نقدی که گاه نسبت به حوزه صورت می گیرد این است که از منظر نگاه رسمی بیشتر تمرکز در حوزه بر فقه و اصول است و حال آن که نیازهای نو به نو نظام و جامعه اسلامی و نیز عرصه بین الملل می طلبد که ما به عرصه ها و رشته ها و شاخه های دیگر نیز توجه جدی و به روزی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: البته این سخن به این معنا نیست که در حوزه نسبت به رشته های دیگر بی توجهی صورت می گیرد ، چرا که در حال حاضر این مهم در دستور کار مراکز و نهادهای حوزوی است اما ما نیاز داریم که به صورت در شرایط حساس کنونی به عرصه ها و رشته های دیگر نیز توجه بیش از پیشی داشته باشیم و خود مرکز مدیریت حوزه پیشگام این مساله باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha