جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیر سید مظهر سعید کاظمی

حوزه/ سید مظهر سعید کاظمی ضمن انتقاد شدید از تخریب آثار منسوب به نبی مکرم اسلام(ص) در منطقه بنی سعد مکه توسط آل سعود گفت: فتوی وهابی ها مبنی بر بدعت دانستن محبت به آثار منسوب به رسول الله (ص) نشان دهنده جهالت آنان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» پیر سید مظهر سعید کاظمی امیر جماعت اهل سنت پاکستان در جلسه اعتراض آمیز در مورد تخریب آثار منسوب رسول الله(ص) در حوزه علمیه انوار العلوم در شهر لاهور گفت: با شنیدن خبر تخریب آثار پیامبر اسلام توسط حاکمان عربستان سعودی مسلمان خون گریه می کنند، زیرا فتوای سعودی ها در مورد بدعت شمردن عقیده و محبت به آثار پیامبر اسلام(ص) فقط از جهالت آنها ناشی می شود.

وی افزود:  این یک فاجعه بزرگ  است که توسط حکم فرماندار، آثار منسوب به نبی مکرم اسلام در منطقه بنی سعد مکه را از بین ببرند، اما مسلمانان در برابر این فاجعه بزرگ ساکت نمی مانند و ما هشدار می دهیم که دولت عربستان سعودی در معرض تعصبات فرقه ای قرار دارد.

وی در ادامه گفت: حاکمان کشور های اسلام مانع تخریب آثار و مقامات مقدس منسوب به پیامبر اسلام(ص) شوند و دولت پاکستان هم باید در برابر این فاجعه ساکت نماند، زیرا وابستگی به آثار منسوب به رسول الله(ص) نشان عشق به پیامبر(ص) است و از این رو ما در اعتراض به تخریب آثار نبوی در منطقه بنی سعد مکه علیه عربستان در سراسر پاکستان تظاهرات خواهیم کرد و به پادشاه عربستان سعودی هم نامه اعتراض خواهیم نوشت.

گفتنی است که چهار اثر منسوب به نبی مکرم اسلام در منطقه بنی سعد واقع در 75 کیلومتری جنوب طائف که حضرت چندسال از کودکی خود را در آنجا سپری کردند، به دستور شاهزاده خالد الفیصل فرماندار مکه و به بهانه مبارزه با شرک و بدعت تخریب شده است.

تعدادی از علما و مفتیان عربستان نیز این اقدام را ستوده و آن را گامی موثر در دفاع از توحید و مبارزه با شرک دانسته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha