پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اعتراض شدید یکی از رهبران اهل سنت پاکستان به آل سعود و فراخوان تجمع اعتراض آمیز

حوزه/ یکی از رهبران نهضت "لبیک یارسول الله" پاکستان ضمن انتقاد شدید از تخریب آثار منسوب به نبی مکرم اسلام(ص) در منطقه بنی سعد مکه توسط آل سعود، خواستار برگزاری تجمع اعتراض آمیز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر آصف جلالی یکی از رهبران نهضت "لبیک یارسول الله" پاکستان که از احزاب سیاسی-مذهبی اهل سنت پاکستان است، ضمن انتقاد شدید از تخریب آثار منسوب به نبی مکرم اسلام در منطقه بنی سعد مکه توسط آل سعود و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان و عاشقان رسول خدا(ص) اعلام نمود که این نهضت فردا راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیزی در دفاع از آثارنبوی و علیه آل سعود در شهر لاهور برگزار خواهد نمود.

وی در سخنان خود در جمع طرفداران و اعضای نهضت لبیک یارسول الله با اشاره به همراهی خاندان حاکم عربستان با سیاست های آمریکا و اسرائیل گفت: اگر ترامپ کل فلسطین را هم در اختیار یهود بگذارد برای آل سعود فرقی نمی کند اما تمام سعی آنها در محو آثار رسول خداست.

وی همچنین از ائمه جمعه و علما خواست تا علیه این اقدام آل سعود صدای خود را بلند کنند.

لازم به ذکر است چهار اثر منسوب به نبی مکرم اسلام در منطقه بنی سعد واقع در 75 کیلومتری جنوب طائف که حضرت چندسال از کودکی خود را در آنجا سپری کردند، به دستور شاهزاده خالد الفیصل فرماندار مکه و به بهانه مبارزه با شرک و بدعت تخریب شده است.

تعدادی از علما و مفتیان عربستان نیز این اقدام را ستوده و آن را گامی موثر در دفاع از توحید و مبارزه با شرک دانسته اند.

نهضت لبیک یارسول الله پاکستان از احزاب سیاسی-مذهبی اهل سنت پاکستان است که گرایش صوفیانه دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha