شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را در حسینیه امّ البنین و حسینیه الجوادین در کشور آلمان با حضور جمع زیادی از اقلیت های اسلامی برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را در خسینیه امّ البنین و حسینیه الجوادین در کشور آلمان با حضور جمع زیادی از اقلیت های اسلامی برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری با استناد به آیات قرآن و احادیث نبوی در خصوص جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) و فضائل و عصمت ایشان سخنرانی کرد و گفت: خداوند متعال رضایت خود را در گرو رضایت حضرت زهرا(ع) دانسته است و دو مذهب بر این حدیث اتفاق نظر دارند.

وی در سخنان خود به دعای «اللهم إني اسئلک بفاطمة و أبیها و بعلها و بنیها و السرّ المستودع فیها» پرداخت و گفت: عظمت و اهمیت حضرت زهرا (س) به اندازه ای است که وسیله توسل به خداوند، رفع حاجات و تسهیل امور دشوار قرار گرفته است و هیچ کس نمی تواند به حقیقت و عمق آن پی ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری افزود: هر انسانی به اندازه عقل و سطح اندیشه و وسعت ظرفیتش برای پذیرش حقایق هستی و اسرار آن، از عظمت حضرت زهرا (س) درک می کند.

وی ادامه داد: برخی حضرت فاطمه (س) را مادر یا همسر نمونه می دانند و برخی ایشان را الگوی زنان. همه این ها به اندازه فهم و شعور است که از آن برخوردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha