پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گفت: اسپانیا زمینه و بستر مناسبی برای انتشار فرهنگ و اندیشه محمدی به ویژه در میان جوانان دارد و جوانان غرب تشنه فرهنگ آسمانی اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام شب گذشته در مؤسسه آل البیت(ع) واقع در شهر مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی بود که در سخنان خود به ویژگی های حیات علمی و اخلاقی و تربیتی امام کاظم(ع) و نقش ایشان در مبارزه با ظلم و فساد اجتماعی اشاره کرد و گفت: امام کاظم(ع) شخصیتی جذاب و تاثیرگذار داشت که جانها را به خود جذب می کرد و یکی از افرادی که جذب این شخصیت نورانی شدند بشر حافی بود که به فسق و فجور معروف بود و با نصیحت امام کاظم(ع) هدایت شد.

وی درباره شخصیت علمی امام کاظم(ع) گفت: یکی از نشانه های شخصیت علمی امام کاظم موضع ایشان با ابوحنیفه بود که مفهوم اشتباهی را که درباره مسئله جبر در ذهن او بود اصلاح کردند و ابعاد سه گانه مسئله را برای وی تشریح کردند که در کتاب های عقاید ذکر شده است.

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد یکی دیگر از فعالیت های امام کاظم(ع) در زمینه علمی، تمرکز ایشان بر مسئله ضرورت پیروی از خط اهل بیت(ع) به ویژه پیروی سیاسی از اهل بیت بود که نمونه بارز این جهت گیری امام کاظم(ع) تایید وزارت علی بن یقطین بود تا بتواند در این منصب و قدرتی که از آن به دست می آورد، یاور مسلمانان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگر از این مراسم با مسئولان مؤسسه آل البیت در مادرید دیدار کرد و با آنها درباره چگونگی استفاده از فضای آزادی اسپانیا برای نشر فرهنگ و اخلاق اهل بیت گفت‌وگو کرد و افزود: شما باید در این کشور با اخلاق نیکو با مردم رفتار کنید و بر ساس قانون و اخلاق امیرالمؤمنین به مردم محبت کنید و به مسئله همزیستی مسالمت آمیز و تقریب ادیان هم اهتمام داشته باشید، زیرا اسپانیا زمینه و بستر مناسبی برای انتشار فرهنگ و اندیشه محمدی به ویژه در میان جوانان دارد و جوانان غرب تشنه فرهنگ آسمانی اهل بیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: چه خوب است که دانشجویان دختر و پسر با دوستان خود به زبان اسپانیایی صحبت کرده و فرهنگ و اخلاق اهل بیت را در این فضای آزاد اجتماعی منتشر کنند.

نماینده آیت الله سیستانی در پایان قول داد که بار دیگر به این مرکز آمده و مبلغان دینی را در ایام تبلیغی به این مرکز ارسال کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha