پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای شیعه انگلستان

حوزه/ نشست علمای لندن با شرکت ائمه جماعت و رؤسای مراکز اسلامی این کشور و با هدف بررسی و حل مشکلات مسلمانان ساکن در انگلستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نشست علمای لندن با شرکت ائمه جماعت و رؤسای مراکز اسلامی این کشور و با هدف بررسی و حل مشکلات مسلمانان ساکن در انگلستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس و حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری در سخنان خود در این نشست به علمای انگلیس پیشنهاد کرد از وزارت آموزش انگلیس بخواهند دانش آموزان مسلمان را از یادگیری موادی که بر خلاف دین آنها است معاف کند و تاکید کرد وزارت آموزش به درخواست علما اعتنا خواهد کرد.

وی افزود: علمای انگلستان باید به جوانان توجه بیشتری داشته باشند، زیرا این جوانان رفته رفته به خاطر تبلیغات منفی دشمنان از اسلام دور می شوند و علما باید با برگزاری نشست های ماهانه و با استناد به ادله عقلی بر بصیرت و آگاهی جوانان بیفزایند.

نماینده آیت الله سیستانی همچنین به علمای انگلستان پیشنهاد کرد در زمینه اختلافات خانوادگی میان خانواده های مسلمانان وارد شوند و آنها را راهنمایی کنند و مانع طلاق و جدایی همسران بشوند و از سوی دیگر جوانان مجرد را نیز به ازدواج و تشکیل خانواده تشویق کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha