دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ستاد تفسیر قرآن کریم

حوزه/مدیر ستاد تفسیر قرآن کریم قم گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام ولایت فقیه قرآن کریم از مهجوریت درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام چاوشی در دیدار مدیران دارالقرآن های خراسان رضوی که به میزبانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به قم سفر کرده بودند، اظهارداشت: متاسفانه امروز قرآن کریم به صورت کامل در جامعه نهادینه نشده و اگر ما به اصل خودمان یعنی قرآن کریم برگردیم، بسیاری از مشکلات و دغدغه های جامعه برطرف خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: روزی که این ستاد تشکیل شد همه تلاشمان این بود که دوره های قرآنی را در کشور برقرار کنید و این کار را با یک کلاس تفسیر آغاز کردیم و بحمدلله امسال توانستیم 45 کلاس تفسیر قرآن و تربیت مفسرّ را برگزار کنیم.

حجت الاسلام چاوشی با بیان اینکه در طول این سالها ما یک ریال از بودجه دولتی استفاده نکرده ایم، بیان داشت: کمک خادمان و خیرین قرآن کریم، چراغ این ستاد را روشن و فروزان نگه داشته و بحمدلله توانسته ایم گام های موثر و ارزشمندی در حوزه تبلیغ مبلغین قرآنی و تربیت مفسرین قرآن بر داریم.

مدیر ستاد تفسیر قرآن کریم ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی ویژه طلاب ممتاز پایه 10 به منظور تربیت مربی و مفسرّ از برنامه های جاری این ستاد می باشد که این آمادگی هم وجود دارد تا برای طلاب خراسان رضوی چنین دوره هایی تدارک و اجرا شود.

وی گفت: برگزاری دوره های 48 ساعته، 64 ساعته، 120 ساعته و یکساله از متدهای آموزشی این ستاد می باشد که طی این سال ها در استان های مختلف کشور برگزار شده است.

مدیر ستاد تفسیر قرآن کریم تاکید کرد: این ستاد در واقع خادم، مبلغان، جامعه قرآنی، قرآن پژوهان، مربیان قرآنی، معلمان قرآنی، مراکز و موسسات قرآنی و مخاطبین قرآنی می باشد و رسالت ما یاری این قشر نخبه و فرهیخته می باشد.

حجت الاسلام چاوشی در پایان تاکید کرد: ستاد تفسیر قرآن کریم آمادگی کامل دارد تا نه تنها در خراسان رضوی، بلکه در همه استان های کشور دوره های آموزش مربی و مفسّر قرآن کریم را برگزار نماید.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha