جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فردوسی پور

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به حکم انتصاب اعضای شورای عالی این حوزه در اسفند ۹۴، توجه به مباحث قرآن و عترت را از برنامه های تحولی در این مدت زمان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از مشهد، حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور در نشست امضای تفاهم ‌نامه همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان با مکتب ‌القرآن به اقدام های تحولی در دو سال گذشته در حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و گفت: این امر در عرصه های تبلیغی به ویژه امور قرآنی و نشر معارف اهل بیت(ع) نیز بیشتر به چشم می خورد و مدرسه قرآن و عترت نیز راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز حوزویان و خانواده های آنان بیش از همیشه باید با قرآن انس داشته و نسبت به آموزش این کلام الهی برای فرزندان شان اهتمام و برنامه ریزی بیشتری داشته باشند که در این زمینه می توان از موسسات و مراکز فعال قرآنی در عرصه های قرائت، تجوید، روخوانی و... نیز بهره برد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با ابراز امیدواری از اینکه مراکز قرآنی بیش از گذشته گسترش یابد تا نسبت به ترویج فرهنگ قرآن در زندگی افراد تاثیرگذار باشد، یادآور شد: حوزه علمیه خراسان برای نشر مباحق قرانی و معارف اهل بیت(ع) می تواند همکاری مطلوبی با مراکز و موسسات قرآنی داشته باشد.

در این برنامه، سیدعماد هوشمند حسینی، مدیر موسسه مکتب القرآن خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه این موسسه برنامه های خود را از سال ۱۳۶۹ شروع کرده و در سطح کشور فعالیت دارد، ابراز کرد: آموزش۷۰ هزار مربی و بیش از ۴ میلیون نونهال و کسب مقام های کشوری در رشته های مفاهیم، حفظ و ... از جمله نتایج این فعالیت های قرآنی بوده است.

وی درباره امضای تفاهم نامه با حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور ایجاد ارتباط بیشتر و مستمر میان حوزه و این موسسه، توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، انتقال تجربیات و بهره مندی از نیروی مجرب آن به امضای رسیده است.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha