جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شناخت انقلاب و دستاوردهای آن برای نسل سوم و چهارم انقلاب امری واقعی و بدیهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش «انقلاب اسلامی، حوزه انقلابی و بیعت با ولایت»، در مدرسه علمیه آیت ا... العظمی خوئی(ره)، با اشاره به لزوم شناخت انقلاب اسلامی، ابراز کرد: آشنایی با دستاوردهای این انقلاب برای روشن‌اندیشان نسل سوم و چهارم امری واقعی، بدیهی و غیرقابل بحث و تحلیل است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: اسلام در ظاهر و زندگی بشر موجودیتی دارد که رسالت افراد متدین در این زمینه که با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده، حفظ، گسترش و ترویج وجود خارجی آن  است.

وی با اشاره به تهاجم‌های گسترده و متنوع رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف بر ضد اسلام، موقعیت و شخصیت جهانی و حاکمیت بخشی به وجود خارجی اسلام و سیل گرایش مردم دنیا و حفظ حاکمیت خارجی آن را به عنوان مهم ترین و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد.

امام جمعه مشهد به تحول آفرینی انقلاب اسلامی در مسئله قدرت دین و حضور آن در جوامع خارجی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی عاملی برای خروج اسلامِ زندانی شده در چارچوب مسجد، حسینیه و مدارس علمیه شد و امروز به عنوان یک قدرت جهانی و بر هم زننده معادلات سیاسی و استکباری شناخته می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اخلاص، سرمایه اصلی برای تداوم جریان انقلاب، حفظ قدرت و عظمت اسلام و حرکت امت اسلامی است که مقاومت و شکر نعمت دو ابزار لازم در این عرصه می باشد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به وضعیت اسلام و روحانیت قبل از انقلاب اسلامی، گفت: آن وضعیت حتی در مقام توصیف برای طلبه امروز قابل لمس و احساس نیست.

وی همچنین با یادآوری شکست اعراب در جنگ با اسرائیل و پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه، عنوان کرد: این پیروزی ها اثر و نتیجه انقلاب مقدس ایران بود که معادلات جهانی را بر هم زد و اسرائیل و آمریکا و استکبار جهانی را ذلیل کرد و آثار ذلت و شکست آن ها تمام شدنی نیست.

امام جمعه مشهد افزود: امروز سیل گرایش به اسلام و حفظ حاکمیت خارجی آن علی رغم تهاجمات گسترده و متنوع رسانه ای در حوزه های مختلف، بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی شمرده می شود و ارزش چنین دستاوردی از همه دستاوردهای علمی و توسعه شهرها و روستاهای کشور ارزشمندتر است.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: اگر همین طور پیش برویم، جهانی سازی اسلام که در وجود حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) متبلور است در نزدیک ترین زمان فراخواهد رسید. باید بدانیم که «لعن الله والوقّاتون» علاوه بر افرادی که برای ظهور زمان تعیین می کنند، شامل افرادی که آن را بسیار دور می شمارند نیز می شود.

 2 عامل اصلی در تداوم حرکت انقلاب

وی با بیان این که امروز جریان های داخلی سرسپرده استکبار علیه دستاوردها و حرکت رو به رشد انقلاب عملیات روانی می کنند، گفت: طلاب حوزه علمیه یک عنوان بیشتر ندارند و آن نوکری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است و کار ما مبارزه با جریان های مختلفی است که قصد دارند دشمنان را بر مسلمین مسلط نمایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» (ابراهیم/ 5)، سرمایه اصلی برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی، حفظ قدرت و عظمت اسلام و به حرکت در آوردن امت اسلام را اخلاص و دو ابزار لازم در این جهت را مقاومت و شُکر معرفی و اظهار کرد: آفت اصلی برای تداوم حرکت انقلاب، نبود صبر و مقاومت است و این مسئله جامعه روحانیت را تهدید می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: انقلاب اسلامی در سال 57 با برداشتن رژیم مزدور پهلوی از سر راه تنها آغاز شده است و پیروزی ما و این انقلاب آن روزی است که انقلاب اسلامی و حکومت اسلام جهانی شود.

وی تصریح کرد: با هر جریان ضددینی، منحرف کننده عقاید مردم، ترویج کننده منکرات شرعیه و ضدولایی باید مقابله و مبارزه کرد و این مبارزه گاهی با منطق و استدلال و گاهی با حضور در وسط میدان جهاد صورت می گیرد.

امام جمعه مشهد در تبیین اهمیت شکرگزار بودن در مورد نعمت انقلاب و عظمت روحانیت و حکومت جمهوری اسلامی، گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی محور اقتدار منطقه شده است، قدرت اسلام افزایش یافته و استکبار جهانی در این منطقه منفعل شده است. هم چنین لباس روحانیت به عنوان نمادی آرمانی برای آزادی خواهی و مقابله با استکبار مطرح است و همه این نعمت ها از امداد و عنایت پروردگار است.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha