پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که در اتفاق اخیر، بالاترین تحلیل سیاسی، قرائت، فهم، دانستن، خط گرفتن از قرآن است، گفت: مسئله ستیز با آمریکا که راس استکبار جهانی است به عنوان یک وظیفه و رسالت قرآنی بر عهده ما گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در اجتماع اعتراض آمیز حوزویان خراسان نسبت به اقدام اخیر آمریکا در مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به آیه های 111 و 112 سوره  انعام ابراز کرد: عداوت با پیامبر(ص) دشمنی با وحی و رسالت آسمانی است که بر پیامبر نازل شده و تا زمانی که این وحی و رسالت در عالم هست، دشمنی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه هزار و 400 سال از بعثت نبی اکرم(ص) می گذرد و دشمنانی از شیاطین انس و جن در برابر آن هستند، اظهار کرد: طلاب علوم دینی به عنوان تداوم بخشان حیات شریعت آسمانی باید بر اساس آیه های یادشده، در برابر دشمنی دشمنان مبارزه و مجاهدت داشته باشند و این مسئله، اصلی و محوری است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: یک سرباز امام زمان(عج) و یک روحانی که شغلش احیا و تداوم شریعت می باشد، وظیفه اش مجاهدت و دشمنی با دشمنان خداست و بر اساس آیه قرآن، تا زمانی که رسالت پیامبر(ص) بناست در دنیا در برابر ظالمان و ستمگران و مستکبران به هواداری از مظلومان قرار بگیرد، شریعت در برابر دشمنی ها مصونیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره این که مسئله ما با غرب مسئله ای دایر مدار ارتباطات بین المللی نیست، بلکه مسئله دین است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر مبانی شریعت و رسالت پیامبر اکرم(ص) به دست حجت امام زمان(ع) پیروز شد و بساط کفر و ظلم جریان ها و عناصر ناپاک دین ستیز نظام ستم شاهی را از این مملکت جمع کرد و بدیهی است با چنین حرکتی، آن دشمن پیامبر(ص) با ما تا زمانی که مبانی شریعت و آثار انقلاب مبتنی بر رسالت موجود باشد، دشمنی می کند.

وی افزود: این امر را باید همه مردم متدین جامعه و هم حوزویان با توجه به کسوت مقدس شان تا آخرین لحظه بقای استکبار شاهد دشمنی ها خواهند بود و باید مبارزه و مقابله کرد.

آیت الله علم الهدی به نکته ای دیگر در آیه یادشده اشاره و خاطر نشان کرد: قرآن ابتدا از شیاطین انس نام می برد؛ یعنی در درجه اول در مقام شناخت دشمن، متوجه شیاطین انس باشید بعد به سراغ شیاطین جن بروید.

وی با تاکید بر این که مشکل آمریکا با انقلاب اسلامی با حرکت های دیپلماسی، گفتگو و داد و ستدها حل نمی شود، ابراز کرد: تنها محور جریان مدیریت یک نظام انقلابی مانند نظام ما در کشور، مبارزه استکبار ستیزی، کفرستیزی و مجاهدت است و یک نظام همزیستی در این کشور نداریم که بگوییم با سایر نظام هایی که مسئولیت شان همزیستی است، معامله و داد و ستد کنیم و از یک چیزهایی تنزل کنیم؛ این خلاف آیه قرآن است زیرا می فرماید اگر شما با دشمن مبارزه نکنید، دشمن شما را براندازی می کند و این چیزی نیست که مشکلش با یک امضا و قرارداد حل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی در مقام مبارزه با دشمن هستیم شاید در محاسبه با قدرت و آنچه در امکان او هست، قابل مقایسه نباشیم و این سوال در ذهن برخی ایجاد شود که چگونه می توان مبارزه کرد؟ گفت: همراهی حق بزرگترین ابزار، قدرت و توانمندی در ایفای رسالت مبارزه و مجاهدت ماست و خداباوری به انسان کمک می کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این همراهی، شرایطی دارد و همانطور که می فرماید: «فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ(سوره محمد/35)، از هیچ چیز نترسید و نه از جنگ بترسید و نه اینکه خودتان بنای نبرد داشته باشد و دشمن را به سلامت و صلح دعوت کنید و از این امر هم نترسید و سست نشوید، خداوند با شماست.

وی ادامه داد: بنابراین، وضع ما به هر صورتی در آید، یعنی چه قرارداد ما با آمریکا ادامه می یافت و چه در عرصه نبرد با استکبار در برابر دشمن آماده و مجهز برای ستیز شویم، طبق بیان قرآن، خدا با شماست و اعمال تان را رها نمی کند و اینطور نیست که فقط متکی به خود باشید بلکه خالق قدرت ها، همراه شما می باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: این همراهی با خدا شرایطی دارد و آن صبر و خداباوری است و باید دانست که خداوند با آدم هایی است که مقاومت می کنند و با انسان های سست عنصر، مرغوب و عناصر سیاسی که در برابر دشمن خود را ببازند، نیست.

وی تقوا را سومین شرط دانست و توضیح داد: باید بنده خدا و در زندگی تکلیف مدار و تکلیف محور بود نه اینکه قدرت محور باشیم و در واقع آنچه وظیفه ما هست، انجام بدهیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در اتفاق اخیر، بالاترین تحلیل سیاسی، قرائت، فهم، دانستن، خط گرفتن از قرآن است، گفت: مسئله ستیز با آمریکا که راس استکبار جهانی است به عنوان یک وظیفه و رسالت قرآنی بر عهده ما گذاشته شده است و باید نسبت به مجاهدت و مبارزه فکر کرد و بندگی مطلوب برای خدا تنها با دعا، تهجد و نماز محقق نمی شود.

وی افزود: نافله شب و روزه را یک انسان معمولی هم انجام می دهد و آنچه مهم است در راه خدا با دشمن مبارزه کردن می باشد و غضب خدا را در عرصه های مختلف هستی خود تحمل نکردن مهم است و بنده مورد انتظار به ویژه یک طلبه و روحانی اینگونه باید باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به کارگزاران، سیاستمداران و مدیران کشور گفت: باید خود را بر مبنای رهنمود این آیه قرآن مدیریت نظام را تنظیم کنند و نمی توانند خود را بر اساس یک کشور جهان سومی و کفر ببینند و وارد برنامه های دیپلماسی شوند بلکه می بایست با موضع مبارزه با کفر و جنگ با ستم همه چارچوب مدیریت و تدبیر خود را در این نظام تنظیم کنند.

آیت الله علم الهدی مقام معظم رهبری نسبت به برجام از روز اول فرمودند که آمریکا به عهد خود وفا نخواهد کرد، اظهار کرد: آنان پابند هیچ چیزی نیستند و هر عنصر فاقد دین در این دنیا فاقد انسانیت است و اینها اصلا بشر نیستند و «شر الدواب» اند و از هیچکدام شان انتظار نداریم.

وی با اشاره به توقف فناوری هسته ای و تنازل با دشمن برای اینکه نگویند قصد سوء داریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدا از مسئله برجام به نرمش قهرمانانه تعبیر کردند که اقتضا می کرد که مسئولان نیز دقت بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: البته اصل قضیه برضد آمریکا بود و برنامه آنان در اجماع جهانی علیه ایران نقش بر آب شد و آبروی آنان رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با دیوانه خواندن ترامپ، اظهار کرد: وی به گونه ای عمل کرد که «مفتضه» و «آبرو رفته» شد و طوری عمل کرد که به لطف خدا، آمریکا رسوا شد.

وی افزود: جریان برجام به ضرر دشمنان ما تمام شد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که به این چهار دولت هم اطمینان ندارند و ادامه کار برجام باید تضمین شده باشد و البته فرمودند که یقین دارم نه شما می توانید تضمین بگیرید و نه آنها تضمین می دهند، برای ما روشن می کند که ادامه برجام امکان پذیر نیست و باید در مقابل استکبار با همه قدرت بایستیم زیرا «الكفر ملةٌ واحدة».

آیت الله علم الهدی تکرار کرد: بر اساس فرمایش قرآن، تنها راه ما مبارزه و مقابله با این شیاطین است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha