شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وفایی

حوزه/مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به رسالت سنگین علما و روحانیون در جامعه اسلامی گفت: علما و روحانیون به‌عنوان علمداران دین اسلام، مسئولیت سنگینی به دوش دارند و نباید از مسائل اجتماعی مردم غفلت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ وفایی، صبح امروز در جمع روحانیون و ائمه جماعات مرکز استان اظهار داشت: رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم از تکالیف علماء و روحانیان است و روحانیون در این زمینه رسالت سنگینی بر دوش دارند.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف علماء برطرف ساختن نیازهای اجتماعی مردم است، افزود: علمداران دین اسلام که مسئولیت سنگینی به دوش دارند نباید از مسائل اجتماعی مردم غفلت کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین وفایی تصریح کرد: از دغدغه‌های امام راحل (ره) و  رهبر معظم انقلاب پای‌کار آمدن روحانیت در مسائل اجتماعی و اعتقادی  مردم است که به فرموده امام راحل (ره) «اگر دیر بجنبیم اسلام آمریکایی از جلسات سیاسیون ظاهر الصلاح وابسته به آمریکا و  نیز از همین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها چنان زیبا برای جهان پابرهنگان تشنه عدالت ترسیم می‌گردد که همگی محکوم‌به فنا هستیم».

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و نیازهای متعددی که در جامعه وجود دارد، اگر علمای دین برای مساجد به‌طور نسبی وقت بگذارند و از توانایی‌هایی که در اعضای هیئت‌امنای مساجد وجود دارد استفاده شود بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه رفع خواهد شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اظهار داشت: استفاده از تجربه بزرگ‌ترها و نشاط جوانان از ابزارهای موفقیت هر امام جماعتی در مساجد است و اگر این دو مورد به‌طور احسن موردعنایت علماء و ائمه جماعات مساجد قرار گیرد، در هیچ مسجدی ما شاهد اختلافات نخواهیم بود.

وی افزود: تکریم افراد مسنی که مسئولیتی در هیئت‌امنای مساجد دارند و میدان دادن به جوانان مبتکر و خلاق در مدیریت برنامه‌های مساجد امری ضروری است.

حجت‌الاسلام‌ وفایی گفت: ارتباط مؤثر بین علماء و استفاده از تجربیات یکدیگر برای مدیریت هرچه بهتر برنامه‌های مساجد از مسائل مهم و اثرگذار درزمینهٔ ارتقاء مساجد است.

وی تصریح کرد: درست است که در اغتشاشات اخیری که در برخی از شهرها رخ‌داده است، نیروهای امنیتی وارد می‌شوند اما باید بدانیم همان‌گونه که انقلاب ما با توان مردم به پیروزی رسید اگر مردم پای‌کار نباشند نیروهای نظامی در این‌گونه مسائل نمی‌توانند موفق باشند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: علما از صحنه‌های میدانی که هم‌اکنون رخ‌داده است و تعدادی از معترضان به خیابان‌ها ریختند باید همت کنند و از وضع موجود برای تبلیغ دین اسلام و دعوت مردم به آرامش استفاده کنند.

وی اظهار داشت: دشمن می‌فهمد که امروز ما دچار چه مشکلاتی هستیم و از همان وسیله برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند و این مسئله هوشیاری بیشتر علماء و مردم را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام‌ وفایی یادآور شد: تجربه نشان داده است که اگر روحانیت آن سیره حسنه مکتب اهل‌بیت (ع) و اسلام عزیز و بزرگان دینی را دنبال کند، برکات خاص به زندگی شخصی ما می‌رسد و مردم را به نحو احسن می‌توان به گرد خودمان و دین مبین اسلام جمع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha