پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سردار نادر ادیبی- دبیر ستاد راهیان نور کشور

حوزه/ سردار ادیبی، اعضای شبکه راهیان نور را حدود ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال در مناطق راهیان نور ۱۵ هزار مبلغ و روحانی انقلابی ساماندهی شده و خدمت رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان این که راهیان نور از سه شبکه راویان، خادمان و مبلغان تشکیل شد، بیان داشت: برای راهیان نور قریب به 50 هزار خادم ثبت نام و ساماندهی شده که اکثر این افراد دارای تحصیلات کارشناسی دانشگاهی و حوزوی هستند. همچنین دانش آموزان نیز در قالب خادمان در حال فعالیت هستند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، اعضای شبکه راویان نور را حدود 25 هزار نفر اعلام کرد و  افزود: امسال در مناطق راهیان نور 15 هزار مبلغ و روحانی انقلابی ساماندهی شده و خدمت رسانی می کنند.

سردار ادیبی با اشاره به این که سالانه جمعیت میلیونی در راهیان نور حضور پیدا می کند، یادآور شد: در حال حاضر حاضر جوانان ما بیشترین جمعیت راهیان نور را تشکیل می دهند که 70 درصد این جمعیت جوانان 15 تا 30 سال است. مردم نیز در قالب کاروان های دانشجویی، دانش آموزی، خودروهای شخصی و کاروانی در این مناطق حضور پیدا می کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر مراکز اسکان و اردوی راهیان نور حاضر به خدمت به مردم هستند، گفت: در حال حاضر قرارگاه های یازده گانه ستاد مرکزی راهیان نور بستر حضور آگاهانه مردم را فراهم کرده اند. سال گذشته قریب به 6 میلیون نفر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا کردند که پیش بینی می کنیم امسال نیز رشد 10 درصدی داشته باشند.

ادیبی، توسعه در حوزه کودک و نوجوان، استفاده از ظرفیت مؤسسه فرهنگی مردم نهاد، ایجاد کمیته امور بین الملل و انجام رزمایش های رزمی و فرهنگی را از دیگر فعالیت های ستاد مرکزی راهیان نور برشمرد و خاطرنشان کرد: سند ملی راهیان نور نیز تدوین شده که طی روزهای آینده رونمایی می شود.

وی همچنین  شعار امسال راهیان نور را «ما توانستیم» اعلام کرد و بیان داشت: راهیان نور در 7 استان و 58 یادمان دفاع مقدس برگزار می شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه با بیان این که دفاع مقدس مظهر اراده و عزم ملت ایران در کنار نیروهای مسلح بود، گفت: ملت ایران در دفاع مقدس با توکل بر خدا و تکیه بر ظرفیت خود توانست در برابر شرق و غرب بایستد. ملت ایران توانست با اراده خود پله های پیروزی را طی کند.

وی افزود: امام و امت دو محور اصلی پیروزی مردم در دفاع مقدس بود و در سخت ترین شرایط با پیوند میان امام و امت پیروز شویم. امروزه نیز تبعیت از ولی فقیه مظهر پیروزی انقلاب اسلامی است.

ادیبی در پایان با بیان این که دفاع مقدس دانشگاه پرورش جوانان مومن و با اراده بود که در آینده هر کدام یک ژنرال شدند، گفت: این اراده ها و ظرفیت ها نیز در سرزمین راهیان نور در حال مشق کردن است. ملت ایران با حضور پرشور خود در راهیان نور شکست جنگ نرم دشمن را نیز رقم زدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha