شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست

حوزه/ نشست اساتید و محققان علوم اسلامی و انسانی آذربایجان شرقی به منظور بررسی راههای ایجاد و گسترش « انجمن های علمی حوزه» امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام مطهری،مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در این نشست ضمن اشاره به پیشینه و ظرفیت‌های دینی و علمی حوزه‌های علمیه آذربایجان اظهار داشت: باوجود اساتید و محققان برجسته در حوزه علوم اسلامی و انسانی،امکان تأسیس شعب انجمن‌های علمی در رشته‌های مختلف وجود دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی و حمایت علمی و معنوی مرکز مدیریت قم،تبریز را به قطب علمی در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی تبدیل کرد.

در ادامه نشست،حجت الاسلام  عبدالرسول هاجری، به‌ضرورت و کارکردهای انجمن‌های علمی در سطح حوزه،استان و کشور و انقلاب اشاره کرد و افزود: در جامعه‌ای که عالمان و نهاد دین و  علم مرجعیت داشته باشند،و مبدأ و مبنای برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان قرار گیرند،رشد و پیشرفت همه سو نگر و ماندگار محقق می‌شود.

مسئول دبیر خانه انجمن‌های علمی حوزه در ادامه افزود: به همین منظور رویکرد اساسی و راهبردی مدیریت جدید حوزه‌های علمیه و معاونت پژوهش بر ایجاد و گسترش انجمن‌های علمی و تخصصی در مراکز حوزوی  استان‌های سراسر کشور می‌باشد؛ تشکل و تعامل و گفتگوی هدفمند و نظام‌یافته دانشمندان علوم اسلامی و انسانی به گسترش علوم و مرزهای دانش ،ایجاد مراکز و رشته‌های تخصصی،شناسایی و تربیت استعدادها،مشاوره‌های تخصصی به نهادهای مسئول و گفتمان سازی علوم اسلامی و انسانی می‌انجامد.

وی در پایان تأکید کرد: در این مسیر استان آذربایجان با عنایت به پیشینه فاخر و سترگ دینی و علمی و تربیت و معرفی دانشمندان،فلاسفه و عرفانی بزرگ به جهان دین و علم می‌تواند به قطب علمی در رشته‌های مختلف تبدیل شود.

گفتنی است: در ادامه جلسه اساتید مدعو به ارائه نظرات خود پرداخته و سوالاتی را پیرامون نحوه تشکیل شعب انجمن‌ها و نحوه حمایت از آن‌ها مطرح کردند که دبیر انجمن‌های علمی حوزه به آن‌ها پاسخ داد.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha