جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/ شناخت و معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) بر همه مسلمانان واجب است و این امر جزو اعمالی است که خداوند نسبت به آن در روز قیامت از افراد سوال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ محمد میرزامحمدی شب گذشته در مراسم سوگواری به مناسبت شب رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) در قرآن کریم با القابشان معرفی شده‌اند، اظهار کرد: در قرآن کریم حدود 500 آیه مرتبط با ولایت آمده که در آن‌ها خصوصیات اهل‌بیت(ع) به گونه‌ای مشخص شده است که هیچ فردی جز معصومین در گروه این افراد قرار نمی‌گیرد.

وی بابیان اینکه دوستداران اهل‌بیت(ع) در بهشت با آن‌ها محشور می‌شوند، مطرح کرد: محبین اهل خاندان با انسان‌های عادی تفاوت‌های بسیاری دارند که یکی از این تفاوت‌ها، شاد بودن در روزهای شادی اهل‌بیت(ع) و ناراحت بودن در ایام حزن و اندوه آن‌هاست.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه با معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) می‌توان به شناخت خداوند متعال رسید، عنوان کرد: شناخت و معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) بر همه مسلمانان واجب است و این امر جزو اعمالی است که خداوند نسبت به آن در روز قیامت از افراد سوال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) یکی از بهترین الگوها برای یاران اهل‌بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: یاری و حمایت از ائمه اطهار(ع) جزو بالاترین درجات محبت و معرفت نسبت به این خاندان است و کسانی که می‌خواهند در این راستا موفق عمل کنند باید نسبت به زندگی اهل‌بیت(ع) آگاهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha