پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دبیر کل جمعیت علمای اسلام پاکستان

حوزه/ شیخ عبدالغفور حیدری ضمن انتقاد از بی تفاوتی کشورهای اسلامی به مشکلات مسلمانان در نقاط مختلف دنیا گفت: اتحاد نظامی عربستان و چند کشور اسلامی اگر نمی تواند جلوی نسل کشی مسلمانان در افغانستان، کشمیر، فلسطین و میانمار را بگیرد منحل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ مولانا عبدالغفور حیدری دبیر کل جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه فضل الرحمان و نائب رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن انتقاد از بی تفاوتی کشورهای اسلامی به مشکلات مسلمانان در نقاط مختلف دنیا گفت: اتحاد نظامی عربستان و چند کشور اسلامی اگر نمی تواند جلوی نسل کشی مسلمانان در افغانستان، کشمیر، فلسطین و میانمار را بگیرد منحل شود.

وی وجود مسائل و مشکلات عدیده برای مسلمانان را در اقصی نقاط جهان اشکالی بر ماهیت این ائتلاف نظامی دانست و با بی فایده بودن این اتحاد در حل مسائل جهان اسلام انحلال آن را پیشنهاد کرد.

دبیر کل جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت: پاکستان و کشورهای اسلامی دیگر در غفلت هستند.

وی این سخنان را در کنفرانس سیرت النبی(ص) که در منطقه دیره مراد جمالی از ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد ایراد کرد.

در این برنامه که مسئولان ایالتی جمعیت علمای اسلام و مردم منطقه حضور داشتند، دبیر کل جمعیت علمای اسلام تاسی به سیره رسول خدا(ص) را مایه سعادت در دنیا و آخرت دانست.

 وی هم چنین از عزم جدی این جمعیت بر شرکت در انتخابات سراسری2018 خبر داد و گفت جمعیت علمای اسلام پیروزی چشمگیری را به دست خواهد آورد.

پیشینه جمعیت علمای اسلام به دوران قبل از استقلال پاکستان باز می گردد، این جمعیت به دو شاخه فضل الرحمان و سمیع الحق تقسیم می شود.

جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان از بزرگترین احزاب مذهبی-سیاسی پاکستان است، این حزب در حال حاضر در مجالس ایالتی و ملی نزدیک به 50نماینده دارد و نائب رئیس مجلس سنای پاکستان مولانا عبدالغفور حیدری از این حزب است.

جمعیت علمای اسلام از مکتب دیوبند و دارای گرایشات سلفی-وهابی می باشد و امیر این جمعیت مولانا فضل الرحمان روابط حسنه ای با شخصیت ها و مقامات دولتی و مذهبی عربستان دارد. البته لازم به ذکر است با ورود فعال به عرصه سیاست یا گرایشات افراطی این حزب تعدیل پیدا کرده و یا دیگر مجال طرح آن ها نیست، حتی پیش قدمی در تشکیل گروه هایی مانند مجلس متحده عمل با حضور مکاتب مختلف حتی نهضت جعفریه پاکستان از احزاب شیعی و با هدف اتحاد سیاسی و کاهش تنش های مذهبی را شاید بتوان نوعی تغییر در نظریات این جمعیت دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha