شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله  احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، رسالت مهم و جدّی حوزه عدالت خواه را مطالبه گری از مسئولان در زمینه تحقق عدالت برشمرد.

آیت الله احمد بهشتی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری همایش حوزه عدالت خواه در اسفند ماه جاری، اظهار داشت: بی شک برگزاری همایش حوزه عدالت خواه گام خوبی است در راستای این که بحث تحقق عدالت و رسالت حوزه و روحانیت در این خصوص به خوبی تبیین شود.

وی افزود: البته نباید به همین میزان هم اکتفا کرد بلکه لازم است که منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و بزرگان و مراجع عظام را در خصوص مطالبه عدالت و مقابله با فساد و تبعیض را به طور جدی تر پیگیری کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به گلایه های اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم تحقق عدالت در کشور ابراز داشت: البته باید توجه داشت که منظور ایشان این نبوده که عدالت به صورت مطلق اجرا نشده بلکه آن گونه که مورد انتظار بوده در همه عرصه ها محقق نشده است که در این خصوص باید بر تلاش ها افزود.

وی با اشاره به این که عدالت طلبی و عدالت گرایی مردم و مسئولان در صورتی محقق می شود که قبل از آن ما بتوانیم بر هوای نفس خود در جهاد اکبر غالب شویم، گفت: اساساً هوای نفس در وجود هر انسانی است و کسانی که در جهاد اکبر موفق باشند هوای نفس را سرکوب کرده و می توانند جلوی وسوسه های شیطانی را بگیرند و در جامعه نیز شجاعانه و تکلیف مدارانه به تحقق عدالت کمک کنند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha