سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
حسن رضایی مهر - مرکز پاسخگویی به شبهات

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات و پاسخ به شبهات دینی، دفاع از عقاید تشیع را از مهمترین رسالت های امروز دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر  امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار پاسخ به شبهات کلامی در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که تمام نرم افزار های این مرکز با عنوان پاسخ عرضه می شود گفت: وظیفه همه ما دفاع از عقاید دینی و اسلامی است ولی دفاع از عقاید دینی وظیفه اول است ولی امروز باید علاوه بر دفاع از عقاید دینی و اسلامی از عقاید شیعی و اهل بیت(ع) نیز دفاع کنیم؛ دفاع از عقاید شیعه در فضای سایبری و... ضروری است؛ دفاع از عقاید شیعی در قالب تبلیغ و پاسخ به شبهات بسیار مهم است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ به شبهات دینی بیان کرد: وقتی معتقدیم که مذهب حقه تشیع آیینه تمام نمای اسلام ناب است قطعا ترویج و تبیین عقاید خاصه شیعه تکلیف است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر اظهارکرد: تا کنون نرم افزارهایی در باب پاسخ به شبهاتی در باب ولایت فقیه و قرآن و.. در این مرکز تولید شده است.

وی افزود: کلام یکی از علومی است که از نظر موضوع در اوج اهمیت است و در علو شرافت است، زیرا موضوع کلام، ذات و صفات باری تعالی است؛ سوای والای موضوع علم کلام، ابزار و اهداف و فواید آن بر جایگاه رفیع آن علم افزوده است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ به شبهات دینی با ذکر این که این علم مورد عنایت ائمه بوده است گفت: حفظ مرزهای عقیدتی اسلام از اهداف مقدسه انبیا و ائمه بوده و همین مطلب نیز توسط متکلمین مشق شده است؛ امام صادق(ع) بیان کردند که بهترین و واجب ترین فریضه برای انسان، شناخت خدا و اقرار به عبودیت او است.

وی افزود: آن حضرت شاگردان برجسته ای در حوزه های مختلف علوم از جمله علوم دینی و طبیعی پرورش دادند ولی متکلمین از شاگردان ایشان همگی مورد توجه ائمه بودند؛ محقق طوسی اساس علوم را علم اصول عقاید می دانستند زیرا محور این علم را یقین می دانستند؛ طبرسی در تفسیر مجمع البیان دفاع متکلمین از آموزه های دین را جهاد اکبر دانست.

وی اظهارکرد: عمده سوالات و چالش های فکری و فرهنگی و اختلافات قدیم و امروز بین جوامع اسلامی و غیر اسلامی که منجر به فجایع دردناک و خونریزی های بی حساب بوده منشا اعتقادی داشته است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ به شبهات دینی  با ذکر این مطلب که شهادت ائمه ما همگی دارای منشا اعتقادی بوده است بیان کرد: البته شهادت این حضرات توسط دشمنان ناشی از اعتقادات کلامی ناسالم دشمنان ایشان بوده است؛یکی از مولفه های شکوفایی دوران اسلامی علم کلام بوده است و پس از دوره تعالی نسبت به توسعه آن توجه لازم نشده است و در مواردی توجه به این علم شریف و فقه الاکبر مغفول  مانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha