پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به ثبت اسامی تعداد ۱۸۶ روحانی شهید دفاع مقدس و مدافعان حرم در خراسان رضوی، گفت: انتظار داریم که به مطالبات طلاب ایثارگر و خانواده های شهدای روحانی توجه شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسین معصومی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری  پیرامون هفته بزرگداشت شهدا و روز ملی شهید، گفت: خبرگزاری ها و رسانه های زیادی منجر به ماندگاری وقایع و حوادث عرصه انقلاب و 8 سال دفاع مقدس آن شدند، جامعه رسانه ای ایران نیز در دفاع مقدس نقش گسترده ای داشته و شهیدانی را نیز تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه 308 هزار خانواده شهید در خراسان رضوی داریم، گفت: در حال حاضر متاسفانه 5 هزار فرزند شهید و جانباز بیکار هستند؛ در حالی که آنچه باید در عرصه فرهنگ و ایثار و شهادت ترویج شود، اشتغال زایی و حل مشکلات بازماندگان شهدا بیشتر از گذشته پیگیری گردد.

حجت الاسلام معصومی در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه پیرامون ارتباط حوزه علمیه خراسان و بنیاد شهید گفت: ستاد شهدای حوزوی در گذشته وجود داشت که به مسائل و مشکلات ایثارگری در ابعاد مختلف می پردازد و البته متاسفانه این مجموعه امروز فعال نیست.

وی با اشاره به ثبت اسامی تعداد  186 روحانی شهید دفاع مقدس و مدافعان حرم در خراسان رضوی، ادامه داد: انتظار داریم که به مطالبات طلاب ایثارگر و خانواده های شهدای روحانی توجه شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی درباره انتظاراتی که بنیاد شهید از  حوزه علمیه دارد، گفت: حوزه می تواند در بخش مشاوره مذهبی کمک کند و روحانیون در بخش عظیمی از بنیاد نقش تبلیغی داشته باشند و بیان سیره شهدا، توجه مردم به خانواده شهدا از سوی مبلغان حوزه صورت گیرد.

حجت الاسلام معصومی در ادامه به بخشی از برنامه ها این نهاد اشاره کرد و  افزود: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی شهدا، رونمایی از آثار و تولیدات فرهنگی شهدا با حضور معاون فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران کشور 17 اسفندماه برگزار می شود.

 وی در پایان گفت: همایش یادمان 17000شهید استان و تجلیل از مروجان فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و دیدار با خانواده های شهدا و برگزاری مراسم ویژه روز بزرگداشت شهیددر مدراس و مساجد استان برگزار می گردد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم خاکی نجف آبادی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام خدمت حجت السلام معصومی بنده امسال با کلیپ مرگ قو در جشنواره کهربا شرکت کردم اول به امید دیده شدن اثرم وموفقیت وبعد اینکه بتوانم سفری به این بهانه به حرم امام رضا داشته باشم اما.... اصلا به بنده اطلاع رسانی نشد اقای نوری روز چهار شنبه که اختتامیه جشنواره بود زنگ زدند به بنده که بعد از ظهر بیا برای اختتامیه بنده بهشون گفتم من الان چطوری بیام چرا زودتر خبرم نکردید .ولی بعد گفتم خیلی خوب تقدیر نامه منو برای داشتن رزومه برام پست کنید الان از اون روز تا الان دهها بار بگیری کردم اما هنوز تقدیر نامه بدستم نرسیده . شما بودید دیگر میل به شرکت در جشنواره رو داشتید؟لطفا خواهش میکنم پیگیر شوید