جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اولین یادواره شهدای طلاب و روحانی شهرستان کرمان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق در اولین یادواره شهدای طلاب و روحانی شهرستان کرمان به تبیین پنج رسالت مهم و راهبردی حوزه و روحانیت در دنیای امروز پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران در اولین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان کرمان،گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که امروز برای بیمه کردن انقلاب می‎توانیم از آن بهره ببریم، برگزاری همین یادواره‎ها و بیان سیره و زندگی شهدا است که این موضوع از دغدغه‎های امام خمینی (ره) بود. امام شهدا را درک کرده بود و ارزش وصیت نامه‎های شهدا را می‎دانست، لذا همیشه توصیه به خواندن وصیت نامه شهدا داشتند.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: حوزه و روحانیت باید رسالت خود را در این دوران خطیر و حساس و در این پیچ سرنوشت ساز تاریخی بداند. این موضوع را می‎توان از آیات و روایات، کلام امام خمینی (ره) به خصوص از منشور روحانیت و همچنین اندیشه مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه‎های علمیه به دست آورد.

وی به اولین وظیفه روحانیت اشاره کرد و گفت: اساسی ترین و اولین وظیفه‎ای که قرآن و روایات بر دوش عالمان دین قرار داده‎اند، فهم دین و ارزش‎های دینی است. حوزه‎های علمیه کانون‎های دین پژوهی و تحقیق درباره دین و ارزش‎های دینی و تفقه در دین، در طول تاریخ بوده‎اند و نتیجه این تحقیق‎ها در تبلیغ آن است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: اگر عالمان و طلاب در مسیر انبیا تلاش می‎کنند و اگر یکی‌از رسالت‎های انبیا انذار مردم بوده است، باید نتیجه تلاش و درس روحانیون و طلاب انذار جامعه باشد. این سیره شهدا بوده است و شهدای روحانی هم در مقام علم پیشرو بودند و هم در مقام عمل و تبلیغ.

مدیر حوزه علمیه تهران به دومین رسالت حوزه و روحانیت اشاره کرد و گفت: دومین رسالتی که قرآن و روایات بر دوش عالمان قرار داده‎ و علما در طول تاریخ با خون خود همواره در این مسیر حرکت کرده‎اند، دفاع از دین و مقابله با شبهات و گروه ها و فرقه‎های منحرف بوده است‌. حوزه‎های علمیه و علما در طول تاریخ مقابل فرقه‎ها و مذاهب انحرافی ایستاده اند.

وی افزود: امروزه جوانان پاک فطرت ما در معرض آماج شبهات و فتنه‎ها هستند، لذا وظیفه حوزه و روحانیت است که به جنگ با دشمنان بروند. طلاب امروز در هر سطحی و سنی که هستند باید آماده باشند. شهدای عزیز روحانیت در این صحنه سر سوزنی کم نگذاشتند و مسلط و مسلح بودند و از اسلام ناب محمدی دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق به اتفاقات اخیر در خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: مردم باطن این فرقه‎ها را در اتفاقات اخیر در خیابان پاسداران دیدند که چگونه یک بسیجی را گلوله باران کردند و ‌با ماشین از روی بسیجی رد شدند. آنها باطن خود را نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران، رسالت سوم حوزه و روحانیت را مردمی بودن دانست و تصریح کرد: رسالت سوم روحانیت مردمی بودن و تکیه گاه مستضعفین بودن است. روحانیت همیشه حامی محرومان بوده و در این راه سختی‎های زیادی کشیده است و شهدای زیادی هم تقدیم کرده است.

وی افزود: فقط در زلزله کرمانشاه پیش از هزار طلبه در زمان‎های مختلف حضور پیدا کردند و به یاری زلزله زدگان شتافتند. امروز نیز صدها گروه جهادی تبلیغی طلاب، رسالت کمک به مردم را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق به رسالت چهارم حوزه و روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: رسالت چهارم علما این است که باید در همه صحنه‎ها پیشرو باشند. شعار روحانیت این است که بیایید، هیچ گاه نمی‎گوید که بروید و دلیل این موضوع تعداد بالای شهدای روحانی در کشور است. امروز در عرصه جهاد مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) نیز طلاب پیشتاز هستند.

مدیر حوزه علمیه تهران، رسالت پنجم روحانیت را انقلابی بودن دانست و گفت:  انقلابی بودن و انقلابی آگاه به زمان بودن از رسالت‎های مهم روحانیت است. حوزه و روحانیت تبلور «العالم بزمان» است. شهدای روحانی از این ویژگی بارز برخوردار بودند و طلاب نیز باید از آنان الگوبرداری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha