جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن در خصوص ویژگی‌های شهدا می‌فرماید آن‌ها کسانی بودند که نسبت به دینِ مردم احساس مسؤولیت داشتند و آنان را به تبعیت از پیغمبران(ص) و دین خدا تشویق می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مادران گرانقدر شهدای جاویدالاثر که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: قرآن در خصوص ویژگی‌های شهدا می‌فرماید آن‌ها کسانی بودند که نسبت به دینِ مردم احساس مسؤولیت داشتند و آنان را به تبعیت از پیغمبران(ص) و دین خدا تشویق می‌کردند.

وی با بیان اینکه شهدا بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوند، افزود: آرزوی شهدا در لحظه ورود به بهشت این است که دیگران آگاهی پیدا کننده خداوند چگونه شهدا را مورد آمرزش قرار می‌دهد و آن‌ها را از مکرمین قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین، کرامت را بالاترین جایگاه معنوی برای انسان‌ها معرفی کرد که شهدا به آن دست می‌یابند، خاطرنشان کرد: مکرمین کسانی هستند که در بهشت مورد استقبال فرشتگان قرار می‌گیرند و این خود تأکیدی بر رستگاری و عظمت شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) پیغمبر همه اهل عالم، قرآن کتاب جهانیان و حضرت فاطمه(س) الگو زنان عالم بوده و امام زمان(عج) گسترش‌دهنده عدالت جهانی هستند و همه این‌ها در راستای رسالت انبیاء(ع) است که شهدا دغدغه تحقق آن‌ها را داشتند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به جایگاه والای حضرت فاطمه(س) و زن در اسلام اشاره و عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) فرمودند حضرت مریم(س) سیده زنان عالم در زمانه و عصر خودشان هستند، اما حضرت فاطمه(س) سرور زنان عالم از روز نخست تا آخر عالم و در قیامت هستند و سروری و سیادت حضرت انتها ندارد.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین  تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند مردان از دامن زنان به معراج می‌روند و زنان می‌توانند غیرت و شجاعت را به فرزندان خود آموزش دهند تا رسالت دینی و الهی خود را به انجام برسانند که در دفاع مقدس به خوبی شاهد نقش ارزنده زنان در این عرصه بودیم.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید زن و مرد اگر تقوا پیشه کنند و مؤمن باشند به حیات طیبه می‌رسند. حیات طیبه یعنی زندگی به دنیای مادی خلاصه نمی‌شود و پس از آن انسان حیاتی معنوی و والا می‌یابد و با آن به سعادت می‌رسد.

امام جمعه قزوین گفت: شهدا همان کسانی هستند که حیات طیبه می‌یابند و خداوند تأکید می‌کنند که حق ندارید آن‌ها را مرده بنامید چراکه آن‌ها زنده هستند و این همان حیات طیبه‌ای است که شهدا به این جایگاه نائل می‌آیند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha