پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاشت نهال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین واساتید مدرسه علمیه فاطمیه در روز درختکاری، نهالی به یاد شهید مدافع حرم زکریا شیری را غرس کردند.

 حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، گفت:حضرت محمد(ص) در رابطه با اهمیت درختکاری بیان نمودند که هر وقت عمر جهان پایان یابد و قیامت برسد و در دست یکی از شما نهالی باشد چنان که به قدر کاشتن آن فرصت باشد، باید فرصت را از دست ندهد و آن را بکارد.

وی افزود: بهره‌مندی‌هایی که از درختان عاید بشر می‌گردد، بی‌شمار است و اگر درختان را نعمات الهی بدانیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم؛ امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهمتری در زندگی بشر ایفا می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: مسأله درخت و درختکاری راه‌حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ به شمار می‌آید که خانواده ها باید فرزندان خود را تشویق به این امر حسنه وشایسته نمایند.

وی ادامه داد: درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند علاوه بر این درختکاری با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد، تا حدی که کاشت درخت نوعی عبادت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام کاظم لو اظهار کرد: اسفند ماه و مخصوصا روز درختکاری بهترین فرصت است تا ما دنیا و آخرتمان را با کاشتن درختان آباد کنیم، نباید این فرصت پر برکت را از دست دهیم، و پیامبر اکرم(ص) به صراحت ما را به جدیت در این امر دعوت کرده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha