جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در قم

حوزه/ متأسفانه در گذشته روحانیت و مرجعیت شیعه از خلاء موجود یعنی عدم بصیرت افزایی و آگاهی از جریانات فتنه، زخم خورده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، پیش از ظهر امروز در دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس علمیه کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که دفتر امور اجتماعی سیاسی با تأخیر 40 ساله راه اندازی شد، گفت: این مسئله آن قدر مهم است که رهبر انقلاب تأکید فراونی بر آن دارند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: متأسفانه در گذشته روحانیت و مرجعیت شیعه از همین خلاء موجود شکست خورده و در واقع حوزه زخم خورده است. رهبر انقلاب نگران جریان های تاریخی هستند که در حال نفوذ در حوزه است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب، سخن از حوزه انقلابی کردند و این حوزه دارای دو امر  مهم حمایت از نظام اسلامی و حضور به موقع در صحنه ها است، اظهار داشت:  براساس نیاز، دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه راه اندازی شد تا بخشی از منویات مقام معظم رهبری در مورد حوزه محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: امروز شاهد آسیب های جدی در نظام اسلامی هستیم، برای اینکار دفتر امور اجتماعی حوزه وارد میدان شد و طرح 4 گانه رصد و تعداد بیماریهای اجتماعی، شناسایی زمینه پیدایش بیماری و عوامل، راهکار مبارزه و تقسیم کار بین نهادهای حوزوی و غیر حوزوی هم سو تعریف شد.

وی اظهار داشت: اما مهمترین برنامه ها در بُعد اجتماعی سیاسی، مصوبات اجلاسیه، منشور سند انقلابی، تدوین برنامه نظام جامع، برگزاری همایش های حوزه انقلابی، همایش ملی حوزه انقلابی و تجمعات مختلف، شناسایی جریان های فکری در درون نظام و حوزه و مواجه با آن، برگزاری نشست های بصیرت افزایی و اعزام سخنران انقلابی به مدارس علمیه، انتخاب 200 استاد با بصیرت برای اعزام به مدارس علمیه استانها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: از دیگر برنامه انجام شده در بُعد اجتماعی و سیاسی،  موضع گیری حوزه نسبت به تحولات کشور و جهان، نقد علمی نسبت به نقد غیر عالمانه بعضی مسئولین و تشکیل ستاد بحران و زلزله برای نقش روحانیت در کشور است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: مسئله دیگر بحث تبیین مدرسه محوری است. در این رابطه به مهمترین شاخصه تراز مدرسه و طلبه انقلابی می توان اشاره کرد که از جمله آن، معتقد و ملتزم به ولایت فقیه، مطلع و بصیرت نسبت به جریانات فکری حوزه و ایران و تحولات سیاسی کشور، موضع گیری صحیح و اقدام به هنگام، حمایت از اصل نظام ،رعایت ذی طلبگی، تربیت نیروهای انقلابی و متعهد به نظام و انقلاب، تربیت طلبه معتقد به وحدت اسلامی، پرهیز از شیعه لندنی و تربیت طلبه و مدرسه مطلع از جریان سیاسی و تحولات فکری منطقه است.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha