پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان، اسلام غیر انقلابی را اسلام آمریکایی خواند و گفت: ما شیعه حضرت علی(ع) هستیم که با معاویه مبارزه کرد و تا پای جانش ایستاد، اگر قرار بود کسی با ظالم و حاکم ظالم کاری نداشته باشد پس چرا اهل بیت(ع) با ظالمان مبارزه کردند و به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در همایش بزرگ حوزه انقلابی که در اردوگاه شهدای درچه برگزار شد، اظهار کرد: اگر معنای انقلاب امام را بدانیم، انقلابی ماندن و انقلابی بودن ما روشن می شود .

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: انقلاب در جوامع جهانی یک معنا دارد و انقلابی که امام راحل کرد، معنایی دیگر دارد، انقلاب در دنیا و جهان یعنی شورش و اعتراضی که منجر به جابجایی باشد  که یا به صورت کودتا و یا مردم صورت می گیرد .

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: این انقلاب ها در جهان منجر به نتیجه می شود و یا نه، ولی انقلاب امام راحل معنای شورش و جابجایی نیست، بلکه انقلاب ما به معنای برگشت به اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: انقلاب در قرآن به یک معنا به معنی برگشت است، گاهی در آیات دیگر قرآن به معنای پشت و رو کردن مثل داستان اصحاب کهف نیزمعنا دارد، انقلاب امام راحل به معنای برگشت به حرف اسلام است .

آیت  الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: بنی امیه، بنی عباس، آل سعود و آل خلیفه اسلام هایی دارند که هیچ کس دشمن آن نیست،  این همان اسلام آمریکایی است. پهلوی با نماز و روزه مخالف نبود، اما با روضه ابا عبدالله(ع) مخالف بود، یعنی می فهمید  که جلسات امام حسین(ع) افراد را منقلب می کند.  

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: همه موجودات خدا عبادت خداوند رامی کنند، ولی تنها کسی رسالت خداوند را می تواند پیاده کند انسان است و این همان امنت الهی است که به انسان واگذار شد.

*طلاب و روحانیون بازوان امام در به ثمر نشستن انقلاب بودند

نماینده ولی فقیه در اصفهان خاطرنشان کرد: انقلاب ما، برگشت به اسلام ناب محمدی است، یعنی همانطوری که در زمان انبیا پیامبران تبلغیی داشتیم، امروز روحانیون پیامبران تبلیغی  اسلام هستند

وی با تاکید براینکه اصلاح جهان و پیاده کردن دستورات الهی در روی زمین و از بین بردن ستمگران و درمقابل ظالم ایستادن جز اسلام است، گفت: این مرام شیعه است، امام خواسته اهل بیت(ع) را به پشتوانه مردم و روحانیت اجرا کرد .

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: روحانیون و طلاب با جان بر کف گرفتن، اعلامیه های امام راحل را در سطح کشور پخش می کردند، نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل بود، طلاب و روحانیون بازوان امام در به ثمر نشستن انقلاب بودند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: روحانیون و حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند تا مردم هم انقلابی بمانند و انقلاب باقی بماند، چرا که راهبر، راهنما و هادی انقلاب، روحانیت و حوزه علمیه است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اذعان کرد: معنای سکولاری این است که روحانیت در جامعه باشد و نماز و روزه بخوانیم و مسجد ما هم باشد، ولی کاری به دیگران درجهان نداشته باشیم و مقابل استکبار و استبداد نیاستیم.

وی افزود: این روحیه نباید در حوزه علمیه رسوخ پیدا کند، این خواسته دشمن است، ما شیعه حضرت علی(ع) هستیم که با معاویه مبارزه کرد و تا پای جانش ایستاد، اگر قرار بود کسی با ظالم و حاکم ظالم کاری نداشته باشیم پس چرا اهل بیت(ع) با ظالمان مبارزه کردند و به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان خاطرنشان کرد: انقلابی ماندن حوزه یعنی دین دار بودن حوزه، دینی که فقط نماز روزه باشد، دین اسلام نیست، همه موجودات عبادت خداوند را می کنند وجه تمایز انسان با سایر موجودات، انقلابی بودن است.

وی تاکید کرد: حوزه باید تمام مظاهر اسلام را رعایت کند، روحانیون باید از انقلاب اسلامی دفاع کند، ما سه دسته افراد داریم انقلابی، غیرانقلابی و ضد انقلابی، جریان چپ و راست کردن  بازی است و معنا ندارد، هرکه پایبند به سه چیز قانون اساسی، ولایت فقیه و ایستادگی در مقابل ستمگر باشد انقلابی است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: انقلاب کاری کرده است که شیعه و مکتب اهل بیت(ع) در جهان سربلند است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha