یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش تجلیل از مبلغات و همسران روحانیون

حوزه/ همایش تجلیل از مبلغات و همسران روحانیون در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) همایش تجلیل از مبلغات و همسران روحانیون، شب گذشته با همکاری حوزه علمیه برادران و خواهران و نیز مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان، در سالن همایش های مرکز بزرگ اسلامی شهر سنندج برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام علی حسینی فر، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: خداوند به اندازه ظرفیت هر کسی برکات و معنویت می دهد و از آنجایی که نبی اکرم(ص) از ظرف وجودی به مراتب بالاتری از تمام عالم هستی برخوردار بودند، خداوند به ایشان نعمت رسالت هدایت داده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: بعد از رسول خدا و ائمه معصومین و.. امروز بانوان مبلغه پرچم دار این رسالت در هدایت مردم هستند.

حجت الاسلام حسینی فر عنوان کرد: قرآن کریم مردان و زنان را مایه آرامش همدیگر آفریده است، لذا در اینجا بحث پذیرش و محبت از طرف همسر براساس مبانی قرآن کریم مطرح است.

این مسئول حوزوی تاکید کرد: پذیرش اولین نیاز روانی همسران است و باید همدیگر و شخصیت هم را بپذیرند و اگر این چنین باشد، بی شک جامعه ای ایده آل و معنوی خواهیم داشت.

دیگر سخنران این مراسم، حجت الاسلام علی گلی از اساتید حوزه علمیه قم بودند.

وی در این همایش اظهار داشت: امروز با وجود افزایش بی رویه و لجام گسیخته اسباب و وسایل ارتباط جمعی به ویژه شیوع استفاده بی حد و اندازه از فضای مجازی؛ محبت در بین انسان ها به ویژه همسران کم رنگ شده است.

این استاد حوزوی گفت: با این وجود همه وظیفه داریم در این دنیای دیجیتال خانواده و همسران خود را فراموش نکنیم و احترام و محبت به آنان را از اولویت های زندگی خود قرار دهیم، زیرا احترام و محبت یکی از نیازهای ضروری بشر در هر دوره ای بوده و هست.

حجت الاسلام گلی تاکید کرد: با این وجود وظیفه بانوان مبلغه در جامعه امروزی بسیار سخت و دشوار است و این می طلبد که از سوی همسران خود محبت ببینند.

براساس این گزارش در ادامه این مراسم، از بانوان مبلغه و همسران روحانیون با اهدا جوایزی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha