پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اعتیاد به فضای مجازی

حوزه/ امروز دیگر دشمن در آن سوی مرزها نیست، بلکه دشمن امروز در داخل خانه‌هاست و به راحتی می‌تواند نظرات و حرف‌های خود را با شبکه‌هایی که دارد، در گوشه هرخانه‌ای به افراد القاء کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، صبح امروز در نشست کارگاهی فضای مجازی (بایدها و نبایدها)، گفت:خانواده مهمترین و اصلی ترین کنترل کننده ورود کودکان، نوجوانان و جوانان به فضای مجازی محسوب می شود. پدر و مادرها همچنان که به دنیال محافظت از جسم فرزندان خود هستند باید در فضای مجازی نیز این کار را انجام دهند تا محصولات مسموم را به خرد جوانان ما ندهند.

وی افزود: انتشار یک سری اطلاعات و مطالب در فضای مجازی برای امنیت کشور مضر است که باید با برخورد مناسب پاسخ داده شوند. این موارد فضای مجازی را تبدیل به سنگر تهاجمی دشمنان می کند تا بتوانند به راحتی هر اتهامی را  به مسئولان رده بالای کشور بزنند.

استادحوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ساخت فیلم ها مستند و کوتاه در رابطه با فضای مجازی، بهترین راه ممکن برای روشنگری جامعه محسوب می شود که در این امر باید مسئولین یکپارچه عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد:  استقاده از این فضا نیاز به یک فرهنگ سازی مناسب دارد که رسانه ملی و رسانه های عمومی می توانند جریان زیربنایی نحوه استفاده درست از فضای مجازی را برای خانواده ها تشریح کنند.

حجت الاسلام علی بخشی اظهار کرد: امروزه  فضای مجازی به عنوان یک رسانه قوی آن هم با توسعه فناوری و رصد دقیق مطالب محسوب می شود که امکان دسترسی به هر نوع اطلاعاتی را آسان کرده است. فضای مجازی همانطور که می تواند غذای فرهنگی و روحی بسیار سالم به جامعه بدهد می تواند محصولات مسموم و مخرب را وارد جسم و روح انسان کند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان تصریح کرد: با توجه به گرایش بیشتر جوانان به فضای مجازی می‌توان فرهنگ نماز را به خوبی در این فضا تبیین و ترویج کرد.

وی در پایان گفت: امروز دیگر دشمن در آن سوی مرزها نیست، بلکه دشمن امروز در داخل خانه‌هاست و به راحتی می‌تواند نظرات و حرف‌های خود را با شبکه‌هایی که دارد، در گوشه هرخانه‌ای به افراد القاء کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha