جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طهماسبی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به گستره رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، حوزه های علمیه خواهران به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی، وظیفه خطیری در قبال جامعه و ایمن سازی آن برعهده داشته و نقش بانوان طلبه در جامعه و در این عرصه ، نقشی کلیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام علی طهماسبی در نشست بررسی تاسیس مدرسه علمیه خواهران شهر الوند، گفت: بی تردید حوزه های علمیه در طول تاریخ حیات خود پرونده درخشانی از خود به جا گذاشته اند، که استمرار فکر و عمل دینی، مرهون تلاش بی وقفه مراجع عظام، محققین و مبلّغان حوزه های علمی است.

وی افزود: ضرورت مسئله تحصیل خواهران طلبه در کشور که به گفته رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) پدیده مبارکی است، موجب یک حرکت کلی در سراسر کشور با هدف رفع نیازهای فرهنگی جامعه شده است.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به حملاتی که دشمنان به زنان در ایران می کنند و نبود آزادی و جلوگیری از پیشرفت را مطرح کرده اند، بیان داشت: حضور زنان ایرانی در مهمترین نهادهای علمی کشور و فعالیت اجتماعی آنها بهترین جواب به دشمنان است، حتی می توان به شبهه دشمن پاسخ داد که حجاب و عفاف مانع پیشرفت علمی نیست.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بهترین پاسخ به حملاتی مانند نبود آزادی یا جلوگیری از پیشرفت بخصوص پیشرفت علمی که به مسئله زن در ایران می شود، همین خواهران طلبه هستند و شاید هیچکس مانند آن‌ها توانایی جواب دادن به این که آیا حجاب و عفاف مانع پیشرفت علمی است را نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به گستره رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، حوزه های علمیه خواهران به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی، وظیفه خطیری در قبال جامعه و ایمن سازی آن برعهده داشته و نقش بانوان طلبه در جامعه ودر این عرصه، نقشی کلیدی است..

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha