سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: فضای مجازی به فضای واقعی تبدیل شده و متأسفانه عدم آگاهی مردم در این حوزه باعث بروز آسیب‌های جدی بر خانواده، جوانان، نوجوانان و جامعه شده است، چرا که دنیای امروز کاملاً به یک دنیای اینترنتی و مجازی تبدیل شده و پیش‌بینی تبدیل شدن جهان به یک دهکده جهانی امروزه در فضای مجاری اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین، گفت: دشمنان با ابرازی که در اختیار دارند، مثل ماهواره و فضای مجازی وارد درصددند تا اسلام را از بین ببرند و همچنین ایجاد تفرقه بین مسلمانان و حتی بین روحانیت از دیگر نقشه‌های شوم دشمن است.

وی اظهار کرد: فضای مجازی به فضای واقعی تبدیل شده و متأسفانه عدم آگاهی مردم در این حوزه باعث بروز آسیب‌های جدی بر خانواده، جوانان، نوجوانان و جامعه شده، چرا که دنیای امروز کاملاً به یک دنیای اینترنتی و مجازی تبدیل شده و پیش‌بینی تبدیل شدن جهان به یک دهکده جهانی امروزه در فضای مجاری اتفاق افتاده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که تهدیدهای زیادی در فضای مجازی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر فضای مجازی به معضل بزرگی برای جامعه تبدیل شده و البته کارهایی برای کاهش آسیب ها انجام شده است، ولی کافی نیست .

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: ترویج مذاهب جعلی و عرفان کاذب، خرافه‌پرستی، سست کردن آموزه‌های دینی، حرمت‌شکنی ترویج فرهنگ غربی، نابودی فرهنگ اصیل جامعه، نفوذ، گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی، بدحجابی، تضعیف ارزش‌ها و حتی شورش‌های خیابانی از تهدیدهای فضای مجاری است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: گسترش فضای مجازی در درون خانواده‌ها تغییرات اساسی ایجاد کرده که از جمله آن می‌توان به کاهش ارتباط والدین با فرزندان، از بین رفتن حریم بین فرزندان والدین و شکاف نسلی اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد: البته فضای مجازی فرصت هایی هم در اختیار تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) قرار داده که باید با تبدیل تهدیدها به فرصت، از این فضا در راستای ترویج مسائل معنوی بهره برداری کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha