پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ کارگاه «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» در مدرسه آیت الله مجتهدی تهران

حوزه/ دومین کارگاه از سلسله کارگاه های «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» از سوی خبرگزاری رسمی حوزه و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، به همت معاونت تهذیب مدرسه آیت الله مجتهدی(ره) تهران، در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، دومین کارگاه از سلسله کارگاه های «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» با عنوان «جریان شناسی رسانه ای» از سوی خبرگزاری رسمی حوزه و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، به همت معاونت تهذیب مدرسه آیت الله مجتهدی(ره) تهران، در این مدرسه برگزار شد.

حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری رسمی حوزه، در این کارگاه آموزشی که با استقبال طلاب روبرو شد، با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در دنیای امروز، گفت: بدون شک رسانه تاثیرگذارترین و قدرتمندترین ابزار در تحولات جهانی است و روحانیت نیز باید علاوه بر آشنایی با فضای رسانه ای، از این ابزار به خوبی استفاده کند.

وی به تاثیر رسانه در جنگ 33 روزه لبنان اشاره کرد و افزود: شبکه المنار یکی از اولین مراکزی بود که در جنگ 33 روزه حزب الله، مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این مسئله نشان می دهد که رسانه از اثرگذاری بسیار بالایی در تحولات بین المللی و میدانی برخوردار است.

 سردبیر خبرگزاری حوزه ادامه داد: پس از پیروزی افتخار آفرین رزمندگان شجاع حزب الله در جنگ 33 روزه، سید حسن نصرالله به نقش مهم المنار در این پیروزی اشاره کرد و گفت « لولاالمنار لضاع الانتصار» یعنی اگر المنار نبود پیروزی ضایع می شد.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب با جریان های رسانه ای کشوری و بین المللی، تصریح کرد: طلاب جوان در آینده به عنوان مبلغان دین ایفای نقش خواهند کرد، لذا باید شناخت لازم را از جریان های رسانه ای و مسائل روز داشته باشند.

صدرایی عارف همچنین با تحلیل «جریان شناسی رسانه ای»، به تشریح پیشینه و پشتوانه فکری این جریان ها پرداخت و بر ضرورت آشنایی طلاب با این جریان ها تاکید کرد.

 ضرورت ارتقاء سواد رسانه ای طلاب

علی علیزاده، دبیر استان های خبرگزاری رسمی حوزه نیز در این نشست، ضمن تشریح تاریخچه تاسیس خبرگزاری حوزه، گفت: این خبرگزاری علاوه بر پوشش رویدادهای حوزوی در اقصی نقاط کشور و عرصه بین الملل، نقش محوری در اطلاع رسانی فراگیر کارکردها و خروجی های فاخر حوزه های علمیه تشیع و نهاد روحانیت دارد.

دبیر استان ها خبرگزاری رسمی حوزه  در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقاء سواد رسانه ای طلاب، افزود: با توجه به سرعت تحولات جهانی و گستردگی روزافزون دنیای ارتباطات، طلاب و روحانیون در شرایط کنونی، برای انجام رسالت ها و ماموریت های خود باید با شناخت و آگاهی کامل، از ابزار رسانه ای روز بهره برداری لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به رویکرد خبرگزاری حوزه در زمینه ارتقاء سطح سواد رسانه ای طلاب، خاطرنشان کرد: رسانه رسمی حوزه برای تحقق این مهم، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام 313/3

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha