جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/ حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: در نماز جمعه به‌عنوان یک نهاد فراگیر اجتماعی و دینی، مصالح مسلمانان و کشورهای اسلامی، مشکلات و آسیب های جامعه بخصوص جوانان و مردم مطرح می شود و این مسئله موجب رشد آگاهی های مردم و ایجاد همبستگی بین آنان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی در نشستی با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین و اعضای ستاد نماز جمعه شهر البرز که در دفتر امام جمعه برگزارشد، گفت: اگر امام جمعه بخواهد ملت و جامعه ای را به تقوی آراسته کند، باید ابتدا خودش عامل باشد، به این معنی که به مخاطبان خود معرفت دینی شامل مباحث کلامی، اخلاقی و عرفانی منتقل کند و آن را در جامعه جاری نماید.

امام جمعه شهر البرز افزود: امام جمعه باید به عنوان یک آسیب شناس، دیده بان بزرگی برای مسائل روز جامعه باشد و مسائل را آسیب شناسانه به مردم ارائه دهد.

وی ادامه داد: نماز جمعه یکی از اموری است که در دین اسلام از یک طرف ماهیتی حکومتی دارد که از طرف حاکم اسلامی اقامه می شود و از طرف دیگر ماهیتی اجتماعی دارد که بر اساس آن هر هفته مسلمانان گرد هم می آیند و اجتماع باشکوهی را رقم می زنند.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: در نماز جمعه به‌عنوان یک نهاد فراگیر اجتماعی و دینی، مصالح مسلمانان و کشورهای اسلامی، مشکلات و آسیب های جامعه بخصوص جوانان و مردم مطرح می شود و این مسئله موجب رشد آگاهی های مردم و ایجاد همبستگی بین آنان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: نماز جمعه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است، چرا که تریبون نماز جمعه، تریبون روشنگری است. در تریبون نماز جمعه، مسائل سیاسی و تربیتی مطرح و آموزش داده می‌شود و نماز جمعه باید مواضع نظام را نیز تبیین و تفسیر کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha