جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باطنی-جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: مخروبه نشان دادن حوزه های علمیه به نفع هیچ کس جز دشمنان نیست، امروزه خائنان و غافلان ودشمنان درصدد تضعیف جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه بوده که خواسته و ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، ظهر امروز  در آخرین جلسه کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در سال 96  اظهار کرد: امروز باید همگی در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه های علمیه بکوشیم.

وی با بیان اینکه مطمئن هستیم  که هیچ زمانی در طول تاریخ چنین شرایطی برای تبلیغ و روحانیت فراهم نبوده است، گفت: بر ما فرض است که در راستای رفع نواقص تلاش و بر قوت های خود بیفزاییم و باعث تقویت روحانیت و حوزه علمیه شویم.

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: اگر امروزه شاهد رشد چشمگیر و ارتقا سطح جایگاهی و شأنیت حوزه های علمیه در جهان هستیم، به مدد تلاش همه افراد از صدر تا ذیل بوده است و حتی خادمین مدارس علمیه هم در این موفقیت سهیم هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم  که عده ای  نمی توانند شکوفایی حوزه های علمیه  و روحانیت را ببینند و مکررا درصدد آن هستند که هر موفقیت و شکوفایی  و دستاوردهایی را  منکر و یا دفن  کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی خاطرنشان کرد: مخروبه نشان دادن حوزه های علمیه به نفع هیچ کس جز دشمنان نیست؛  امروزه خائنان و  غافلان ودشمنان درصدد تضعیف جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه بوده و عده ای هم خواسته و ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند.

وی اذعان کرد: بدون شک بصیرت و هوشیاری جامعه و خاصه طلاب و روحانیت در قبال شایعات و شبهات  و سخنان تفرقه افکنانه  علیه مرجعیت، روحانیت و حوزه های علمیه کارساز و خنثی کننده این توطئه ها بوده است.

* برخی با یک مغالطه هایی حوزه را با یک واژگانی، واژگون مطرح می کنند

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: ساکتین با فتنه گران و ظالمین در یک زمره قراردارند، بنابراین نباید در مقابل توطئه ها و شبهات علیه روحانیت و حوزه های علمیه جز ساکتین باشیم که قطعا همراه با فتنه گران محسوب می شویم.

وی با اشاره به برخی از شایعات و شبهاتی که اخیرا در فضای مجازی علیه امور معیشتی و مباحث مالی روحانیت منتشر شده است، گفت: باید همه آگاه باشیم که عدالت به معنی مساوات نیست، دریافت حقوق یکسان یک طلبه جوان تازه در حال تحصیل با یک فرد استاد حوزه و یک کارمند مرکز مدیریت قطعا بی عدالتی است، چراکه وظایف و رسالت ها متفاوت است.

* مراقب باشیم نُقل جلسات  ما تخریب و متهم کردن همدیگر نباشد

حجت الاسلام والمسلمین باطنی اذعان کرد: برخی با یک مغالطه هایی حوزه را با یک واژگانی، واژگون مطرح می کنند، در هیچ جای دنیا و حتی دانشگاه ها حقوق دریافتی کارمندان، اساتید و دانشجویان به یک میزان نیست  که امروز برخی از طلبه ها علیه حقوق های دریافتی روحانیون کارمند مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در فضای مجازی شبهه وارد می کنند.

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان متذکر شد: باید مراقب باشیم نُقل جلسات ما تخریب و متهم کردن همدیگر نباشد، در کنار ناکامی ها باید موفقیت ها هم دیده شود، منصفانه  باید با مسائل برخورد کنیم .

وی در پایان گفت: به عقیده من اگر مدیر حوزه علمیه اصفهان کسی جز آیت الله طباطبایی نژاد که هم نماینده ولی فقیه در استان و هم امام جمعه اصفهان هستند و علقه شدیدی نسبت به حوزه های علمیه دارند، بود، خیلی از موفقیت های امروز حوزه علمیه اصفهان حاصل نمی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha