سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای طلاب است چرا که روحانیون باید با مطالعه دقیق و انجام کاری تبلیغی در بین خانواده ها شبهات را از ذهن مردم حذف کنند، از جهت دیگر با بیان حدیث و بیان قراآنی به روز به امر تبلیغ در عشیره خود بپردازند.

حجت الاسلام  محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون اقداماتی که طلاب در ایام نوروز  و تعطیلات نوروزی در جهت فاصله نگرفتن از رسالت اصلی خود برعهده دارند، اظهارداشت: با توجه به اینکه در سیره علمای ما تعطیلی به آن شکل معمول معنایی نداشته است بنابراین طلاب باید برنامه ریزی دقیقی برای تعطیلات زیاد عید نوروز برای خود تعریف و تبیین کنند.

وی بابیان اینکه دوستان طلبه ما در برنامه ریزی های شخصی خود باید مقدار از این تعطیلات را کاهش دهند، گفت: معمولا طلاب کارهای عقب مانده ای از جمله مطالعه برخی کتب و تکمیل جزوات دارند که این تعطیلات فرصت خوبی برای انجام این قبیل کارهاست که می توان با برنامه ریزی صحیح به راحتی به نتیجه مطلوب رسید.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان بابیان اینکه طلاب در این مدت نباید تمام فکر، ذهن و زمان خود را صرف تفریح و دید و بازدید بگذرانند و باید مطالعه را در نیز برنامه روزانه خود بگنجانند، گفت: از سویی دیگر دید و بازدید و قرارگیری در بین اقشار مختلف جامعه می طلبد که با مطالعه زیاد ضمن ارائه احادیث در جمع های خودمانی به رفع شبهات بپردازیم.

وی تصیح کرد: طلاب باید پس از اعلام شعار سال جدید توسط مقام معظم رهبری با مطالعه احادیث و روایات موجود در آن زمینه فرهنگ سازی مناسب برای تحقق این شعار را ارائه دهند و حتی در کانال ها و گروه ها ی فضای مجازی نیز قرار دهیم.

حجت الاسلام  جلالی خاطرنشان کرد: طلاب باید با مطالعه دقیق سخنان مقام معظم رهبری در روز عید نوروز در حرم امام رضا(ع) در مجلس و منبر ها زوایای پنهان شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای مردم تبیین کنند، همچنین از سویی دیگر باید با مرور شعار سال به صورت چهره به چهره و خانوادگی این شعار را بین تمام افراد جامعه فرهنگ سازی کرد.

وی اذعان کرد: در چند وقت اخیر شبهاتی تحت عنوان بزرگی حکومت پهلوی بین مردم رواج پیدا کرده است که وظیفه مقابله و رفع این شبهات نیز برعهده طلاب است و باید با مطالعه دقیق و انجام کاری تبلیغی در بین خانواده ها این شبهه را از ذهن مردم حذف کنند، از جهت دیگر خانواده هایبه این نکته می رسند که این جوانی که به حوزه رفته است فردی به روز ، مطالعه کن و مبلغ است و باعث ایجاد تجربه می شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در ادامه بابیان اینکه مطرح نمودن حکم دید و بازدید از دیگر وظایف طلاب است، گفت: درست است برخی مواقع ما متوجه این نکته نمی شویم ولی وقتی یک روحانی و طلبه وارد جمعی می شود همه از آن انتظار بیان  حدیث یا جمله قرآنی دارند و این درصورتی نتیجه بخش خواهد بود که طلاب با مطالعه دقیق مطالبی بروز و با مفهوم اراده دهند

وی ادامه داد: از طرفی دیگر می‌توانند با تهیه کتاب هایی پر محتوا و عیدی دادن آن به جای وجه نقد از لحاظ فرهنگی هم برای جامعه و هم از لحاظ درسی برای خودشان مثمر ثمر باید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha