جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنفرانس علماء و مشایخ اسلام در پایتخت پاکستان برگزار شد

حوزه/ کنفرانس بین المللی علماء و مشایخ اسلام در جامعة الکوثر اسلام آباد و با حضور علما و اندیشمندان از مکاتب و مذاهب مختلف اسلامی برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس بین المللی علما و مشایخ اسلام در جامعه الکوثر اسلام آباد و با حضور علما و اندیشمندان از مکاتب و مذاهب مختلف اسلامی برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی الحلو و حجت الاسلام و المسلمین سید عدنان جلوخان از نمایندگان عتبات عالیات عراق از مهمانان این برنامه بودند.

اندیشمندان مسلمان حاضر در برنامه راز سربلندی و پیروزی اسلام را اتحاد میان مسلمانان دانسته و تلاش در جبهه ای مشترک در مقابل دشمنان اسلام را ضرورت امروز امت اسلام معرفی کرده و نقش علما و مشایخ اسلام در این راه را خطیر و سنگین توصیف کردند.

شرکت کنندگان، برگزاری این گونه برنامه ها و اجتماع علمای مکاتب اسلامی را گامی موثر در تقویت فضای اتحاد و تجمیع قوای مسلمین در مقابله با دشمنان اسلام و انسانیت دانستند.

علمای حاضر اسلام را دین صلح و آشتی دانسته و بیان کردند که دشمن با کاشتن تخم نفرت و فرقه گرایی سعی در نشان دادن چهره ای نازیبا از این دین جهانی است.

در این کنفرانس هم چنین به خطر داعش در مرزهای پاکستان اشاره شد و بر لزوم بیداری علما و اقدام مناسب در مقابل این توطئه تاکید شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی سرپرست شورای علمای شیعه پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن علی نجفی سرپرست جامعه الکوثر اسلام آباد، حجت الاسلام و المسلمین افتخار حسین نقوی رئیس بنیاد امام خمینی پاکستان، ضیاء اللہ شاہ بخاری رئیس جمعیت اتحاد اهل حدیث پاکستان ، عبدالغفور حیدری دبیر کل جمعیت علمای اسلام، لیاقت بلوچ دبیر کل مجلس متحدہ عمل و نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان و عارف حسین واحدی عضو شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان از جمله مهمانان و سخنرانان این کنفرانس بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha