جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدیان حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد شدید از سخنان بی پایه ولیعهد سعودی گفتند: وی بیان کرده است که هر کسی حق دارد سرزمینی داشته باشد، یعنی صهیونیست ها و... نیروهای غاصب حق دارند که در سرزمین دیگران با صلح زندگی کنند؟ آیا افراد غاصبی که مردم را با کشتار و تخریب از سرزمین خود بیرون کرده اند نیز باید حق داشته باشند؟ این افراد چگونه خود را خادم حرمین شریفین می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفتند: خوشبختانه در سال های گذشته و اخیر خدمات عظیمی از سوی اوقاف در عرصه قرآنی انجام شده است.

ایشان افزودند: برگزاری مسابقات قرآنی، از خدمات بزرگی است که سازمان اوقاف هرساله در کشور انجام می دهد و مایه مباهات است؛ ولی این مسابقات باید به شکل هدفمند، هرساله توسعه بیشتری یابد.

این مرجع تقلید بیان کردند: یکی از نکاتی که برگزار کنندگان مسابقات قرآن باید مد نظر داشته باشند، توجه به سطح استعداد افراد در فراگیری علوم قرآنی و سطح بندی  از نظر هوش و زیرکی و فتانت و حافظه است.

ایشان گفتند: این مسابقات باید به شکل موضوعی نیز برگزار شود یعنی آیات مرتبط به سیاست و جهاد و فتنه و دشمن شناسی و... نیز باید در دستور کار این مسابقات قرار گیرد و جوانان کشور به عنوان تنها جوانان جهان اسلام به این آیات توجه پیدا کنند.

معظم له بیان کردند: در حوزه قرآنی افراد زیادی را باید تربیت کنیم که در عرصه های مختلف دارای تخصص باشند؛ این افراد را باید به دنیا معرفی کنیم.

ایشان با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران اظهارکردند: مرحوم علامه طباطبایی 50 صفحه معنی و تفسیر این آیه را بیان کردند و این مساله بیان گر این است که همه چیز در قرآن بیان شده و باید خود را به قرآن عرضه کرده و پاسخ های خود را نیز دریافت کنیم.

ایشان با انتقاد شدید از سخنان بی پایه ولیعهد سعودی گفتند: وی بیان کرده است که هر کسی حق دارد سرزمینی داشته باشد، یعنی صهیونیست ها و.. نیروهای غاصب حق دارند که در سرزمین دیگران با صلح زندگی کنند؟ آیا افراد غاصبی که مردم را با کشتار و تخریب از سرزمین خود بیرون کرده اند نیز باید حق داشته باشند؟ این افراد چگونه خود را خادم حرمین شریفین می دانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: باید در مقابل این افراد سخن و حرف قرآنی داشته باشیم؛ به هر ترتیب باید خود را به قرآن متصل سازیم و از قرآن بهره بگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha